Assalamualaikum...
Well, suddenly I have the feel to write again..
My hectic week already end...
Basically, redundant week has come to end...
Last week, kak nani told that mak was rushed to hospital.
Sebab ayah kata mak muntah muntah tapi tak makan.
Ayah bawak mak ke hospital sebab nak doktor check.
End up, mak cuma masuk air.
Do you know what I felt masa dapat text dari kak nani?
Air mata jatuh, tak payah cakap.
Rasa useless sangat.
And bila adik cakap dia nak balik malam tu, I said 'nak ikut!'
Tak fikir dah, boleh ke cuti, kelas macam mana.
Yang penting... mak!
Bak kata Eizati 'kak aini, mak kita satu je, tak ada ganti,'
Perjalanan macam biasa je. tak banyak kereta...
Tapi terasa lama sangat nak smpai.
Gerak pukul 9 malam, pkul 1 lebih sampai kampung.
Ayah tunggu.
Ayah cakap mak taknak makan sangat tapi muntah..
Ayah suruh tidur dengan mak.
'Teman la mak' ayat ayah...
Cepat je tido sebelah mak.
Bila mak perasan kitorang balik, mak tanya 'kenapa balik malam malam ni?'
Daripada risau kat tempat keje baik balik.
Rasa lega sikit bila nampak depan mata.
Pagi Rabu, KakLina balik.
Kak ani and abang apun tak balik sebab diorang baru balik hari tu...
Semua risau...
Rutin mak, bangun mandi, makan ubat, makan sarapan, lepas tu mak nak tidur blik.
Kalau nasib baik, mak tak muntah.
Tapi selalunya muntah.
Ada jiran cadangkan, sdiakan besen kecik, alas dengan plaktik. kalau mak nak muntah, tak payah bangun....So kitorang buat. senang sikit mak.
I stayed until Thursday.
If u ask kenapa tak stay sampai Jumaat?
We have our reason.
Ayah pon suruh balik sebab raya haji nak cuti lagi.
Pendek cerita...
Ramai orang datang ziarah mak.
Ada yang datang tolong tengok and ubatkan mak.
Adik beradik mak datang tengok mak.
Nampak mak okay sikit.
Tapi kalau orang tanya mak sakit apa...
Mak mesti nangis..sama macam bila aku tanya pagi Rabu..
'Mak, sakit kat mana?' aku tanya mak.
'Mak tak tahu.... mak takde tenaga. mak rasa macam orang bodoh je. kesian ayah buat semua benda'
and mak menangis...sayu sangat....
Aku? Kalau tak tahan, ikut nangis dah...
I hold her hand...and try to be strong for her...
'Mak, jangan nangis.. Tak ada apa apa pon ni.' I said.. sambil genggam tangan dia...
And aku mintak mak istighfar and selawat banyak banyak.
Then, nampak mak tenang sikit.
Allah je tau apa aku rasa....
Aku tak boleh tengok mak nangis.
Tak boleh...
So, Khamis lewat petang gerak balik.
Dengan berat hati.
Sebab keadaan mak sama je. tak ada perubahan.
Hujung minggu ramai sedara datang melawat mak.
Happy dengar.
Sekurang kurangnya mak tak sunyi..
Isnin, Kak Nani and abang Awie bawak mak pergi hospital pakar.
Kak Nani hantar gambar mak...
mak duduk kat kerusi roda...
Banjir jugak la ofis...
Habis check up...doctor cakap buah pinggang mak ada masalah sebab mak selalu muntah muntah, ada infection sikit kat paru paru tapi masih tak tau punca kenapa mak muntah muntah.
So, lepas ni ikhtiar cara lain kot.
Bila tengok gambar mak..
Terasa sangat macam useless...
Aku tak ada bila mak perlukan anak anak....
It makes me think...
Should I just resign???
Mak, please get well soon...
I miss you...
ASSALAMUALAIKUM...
This is my page....
My place to say what I feel, What I think and what happen to me..
So, please do read but don't get any negative feelings to me...
I'm just me...
ready to learn and listen....
My place to say what I feel, What I think and what happen to me..
So, please do read but don't get any negative feelings to me...
I'm just me...
ready to learn and listen....
MY CUTIE
Showing posts with label sedih. Show all posts
Showing posts with label sedih. Show all posts
Tuesday, August 7, 2018
2018
Assalamualaikum.
Lama tak menulis untuk diri sendiri..
kalau boleh bersawang blog ni, dah tak jumpa apa apa agaknya sebab sawang banyak sangat.
Well, last new post was published is on October last year.
Nearly one year.
Hahahahaha
Basically, a lot has changed since then.
And when I say a lot... it means BANYAK SANGAT.
Bermula dengan adik dapat beli rumah. Jauh sikit dari KL tapi puas hati la...
Satu benda yang tak best, line memang tak ada sangat. So memang memasing senyap kalau balik rumah dia. twice a month mesti akan ke sana teman adik. So during that time, aman sikit la sebab tak ada orang kacau.
Apa best kat sana?
Ada tesco, ada kedai RM2 and ada kedai baju yang murah serta kedai barang kek.
Hahahahaha...
She did ask me to pindah sana and stay with her....BUT..
Yang ni sambung kejap lagi..
Next, keadaan tempat kerja pun dah berubah...
Lain sikit...
Bermula dengan Kak Hanim berhenti, lepas tu Faris, Iqmal and kak Baiti.
Terasa sangat lain.
maybe we are like family...
Sarapan, lunch and sometimes dinner pun sama sama....
So memang terasa sangat bila they quit.
Tapi, I pray for them.... they did what best for their future kan...
Another important thing is Adik is getting engage Insya Allah.
With the one and only kesayangan dia la kan.
Hahahaha..
Well, I dont know how well the preparation is sebab kalau tanya, dia senyum je. Hahah, okay geram....
But I know it will be okay.
She is a reliable person so I dont think she will have any problem..
It just that maybe I need to prepare people asking about me during the E-day..
Hahah perasan, macam la orang nak amik tau sangat pasal aku.
Heheh....
And I think I feel different because right now is August which I will turn new page into 3 series.
Feel older than before. Hahahaha...
with everyone around me getting married, and children...
I guess, tak boleh lari dari rasa yang satu tu...
But I know, ALLAH has a better plan for me...
So let just wait and see....
Last, Mak tengah tak sihat...
Mak demam berterusan, sakit badan and tak ada selera makan.
Sampai gastrik.
So my brother and sister in law bawak jumpa doktor.
Buat blood test, the result is normal... Tak ada sebarang infection....
tapi mak masih sama...masih tak berselera...
Now, masak semua ayah yang buat...
Paling sedih bila call mak... mak macam tak daya nak cakap...
You know the feeling helpless and useless??
Itu yang aku rasa sekarang...
Sedih? Tak payah cakap... kalau tak kawal, memang banjir selalu...
Mak sakit dan aku jauh.
Tak tau nak buat apa...
Should I just quit and be there with her?
Sedih bila aku sebagai anak tak boleh buat apa apa bila mak sakit.
If u read this, please pray for my mom...
Tolong doakan mak sembuh cepat...
Pretty please with cherries on top.
Okay, mood dah lain macam...
Till next time...
xoxo,
NJ
Lama tak menulis untuk diri sendiri..
kalau boleh bersawang blog ni, dah tak jumpa apa apa agaknya sebab sawang banyak sangat.
Well, last new post was published is on October last year.
Nearly one year.
Hahahahaha
Basically, a lot has changed since then.
And when I say a lot... it means BANYAK SANGAT.
Bermula dengan adik dapat beli rumah. Jauh sikit dari KL tapi puas hati la...
Satu benda yang tak best, line memang tak ada sangat. So memang memasing senyap kalau balik rumah dia. twice a month mesti akan ke sana teman adik. So during that time, aman sikit la sebab tak ada orang kacau.
Apa best kat sana?
Ada tesco, ada kedai RM2 and ada kedai baju yang murah serta kedai barang kek.
Hahahahaha...
She did ask me to pindah sana and stay with her....BUT..
Yang ni sambung kejap lagi..
Next, keadaan tempat kerja pun dah berubah...
Lain sikit...
Bermula dengan Kak Hanim berhenti, lepas tu Faris, Iqmal and kak Baiti.
Terasa sangat lain.
maybe we are like family...
Sarapan, lunch and sometimes dinner pun sama sama....
So memang terasa sangat bila they quit.
Tapi, I pray for them.... they did what best for their future kan...
Another important thing is Adik is getting engage Insya Allah.
With the one and only kesayangan dia la kan.
Hahahaha..
Well, I dont know how well the preparation is sebab kalau tanya, dia senyum je. Hahah, okay geram....
But I know it will be okay.
She is a reliable person so I dont think she will have any problem..
It just that maybe I need to prepare people asking about me during the E-day..
Hahah perasan, macam la orang nak amik tau sangat pasal aku.
Heheh....
And I think I feel different because right now is August which I will turn new page into 3 series.
Feel older than before. Hahahaha...
with everyone around me getting married, and children...
I guess, tak boleh lari dari rasa yang satu tu...
But I know, ALLAH has a better plan for me...
So let just wait and see....
Last, Mak tengah tak sihat...
Mak demam berterusan, sakit badan and tak ada selera makan.
Sampai gastrik.
So my brother and sister in law bawak jumpa doktor.
Buat blood test, the result is normal... Tak ada sebarang infection....
tapi mak masih sama...masih tak berselera...
Now, masak semua ayah yang buat...
Paling sedih bila call mak... mak macam tak daya nak cakap...
You know the feeling helpless and useless??
Itu yang aku rasa sekarang...
Sedih? Tak payah cakap... kalau tak kawal, memang banjir selalu...
Mak sakit dan aku jauh.
Tak tau nak buat apa...
Should I just quit and be there with her?
Sedih bila aku sebagai anak tak boleh buat apa apa bila mak sakit.
If u read this, please pray for my mom...
Tolong doakan mak sembuh cepat...
Pretty please with cherries on top.
Okay, mood dah lain macam...
Till next time...
xoxo,
NJ
Thursday, March 17, 2016
Solat dan doa..
Sedikit nasihat dari seorang kakak...
'Hati ni...Allah pegang..
Dan fitrah manusia untuk ada rasa suka..
Perasaan tu lumrah.
Tapi kena kawal.
Doa...doa kat Allah sebab hati manusia, DIA yang pegang.
Jadi doa, mohon dengan dia..
Solat..
Solat taubat, solat hajat, solat istikharah..
Mintak hati kita tenang...
Selagi hati tak tenang, kita susah nak buat keputusan atau terima ketentuan ALLAH...
Bila dah tenang, kita akan nampak jalan yang ALLAH tunjuk..'
(Kak baiti, 2016)
Lama dah dia nasihat ni...tapi baru terdetik nak catat...
Lemahnya iman bila hati masih meragui takdir ALLAH...
Rapuhnya iman bila hati masih tak dapat menerima kenyataan..
Sungguh aku lemah...
Hati,
Semoga tabah...
Bukan untuk hari ini..
Tapi untuk setiap hari...
Love,
NJ
'Hati ni...Allah pegang..
Dan fitrah manusia untuk ada rasa suka..
Perasaan tu lumrah.
Tapi kena kawal.
Doa...doa kat Allah sebab hati manusia, DIA yang pegang.
Jadi doa, mohon dengan dia..
Solat..
Solat taubat, solat hajat, solat istikharah..
Mintak hati kita tenang...
Selagi hati tak tenang, kita susah nak buat keputusan atau terima ketentuan ALLAH...
Bila dah tenang, kita akan nampak jalan yang ALLAH tunjuk..'
(Kak baiti, 2016)
Lama dah dia nasihat ni...tapi baru terdetik nak catat...
Lemahnya iman bila hati masih meragui takdir ALLAH...
Rapuhnya iman bila hati masih tak dapat menerima kenyataan..
Sungguh aku lemah...
Hati,
Semoga tabah...
Bukan untuk hari ini..
Tapi untuk setiap hari...
Love,
NJ
Sunday, March 9, 2014
Emosi
Assalamualaikum.
Saja nak menulis sementara tengah rehat dari menulis thesis yang entah bila nak siap tu.
Saja nak berkongsi sedikit cerita yang aku alami.
Last week, couldn't remember hari apa but I plan to do mid-term test on that day.
And I realize about this one girl who came early but muka dia muram.
Nampak macam ada masalah.
So, bila dia bertanya berkenaan test, aku tarik dia keluar.
Asked her, what actually happen...
And she cried...
You know, I was panicked....
Yelah, aku bukan orang yang pandai memujuk dan aku tak tahu nak buat apa...
One thing know is, I need to listen to her.
So, aku dengar la masalah dia.
Family problem...
Dia anak bongsu tapi memikul tanggungjawab yang berat.
Yang mana aku rasa aku tak mampu nak pikul jugak.
So, aku nasihatkan apa yang aku tahu la.
Contohnya, banyakkan bersabar since communicate with elders memang kena banyak bersabar...
And I asked her to not hurting herself.
I asked her to spill everything she felt so that dia tak stress sangat...
I don't know whether its help her or not...
But her story buat aku bersyukur sebab aku ada family yang faham aku..
Ye, salah faham and all those problems memang tak boleh elak..
Tapi at least, tak lah seteruk seperti yang dialami this girl.
Listening to her made me cry...
Entah apa-apa...
Nampak sangat tak boleh jadi kaunselor kan..
Hehe..
Semalam kita dikejutkan dengan berita kehilangan pesawat penerbangan MH370. (ayat macam dalam berita tak?? hehe)
Aku pon terkejut...and bersedih..
Tak tahu kenapa tapi mudah sangat nak tersentuh bila ada berita sedih macam ni especially baca pasal family yang masih menanti kepulangan semua penumpang and anak kapal...
Harap-harap mereka selamat..
Miracle do happen isn't it?
ALLAH berkuasa kan..
So, lets pray for them...
Ya ALLAH selamatkan mereka semua...
:(
Saja nak menulis sementara tengah rehat dari menulis thesis yang entah bila nak siap tu.
Saja nak berkongsi sedikit cerita yang aku alami.
Last week, couldn't remember hari apa but I plan to do mid-term test on that day.
And I realize about this one girl who came early but muka dia muram.
Nampak macam ada masalah.
So, bila dia bertanya berkenaan test, aku tarik dia keluar.
Asked her, what actually happen...
And she cried...
You know, I was panicked....
Yelah, aku bukan orang yang pandai memujuk dan aku tak tahu nak buat apa...
One thing know is, I need to listen to her.
So, aku dengar la masalah dia.
Family problem...
Dia anak bongsu tapi memikul tanggungjawab yang berat.
Yang mana aku rasa aku tak mampu nak pikul jugak.
So, aku nasihatkan apa yang aku tahu la.
Contohnya, banyakkan bersabar since communicate with elders memang kena banyak bersabar...
And I asked her to not hurting herself.
I asked her to spill everything she felt so that dia tak stress sangat...
I don't know whether its help her or not...
But her story buat aku bersyukur sebab aku ada family yang faham aku..
Ye, salah faham and all those problems memang tak boleh elak..
Tapi at least, tak lah seteruk seperti yang dialami this girl.
Listening to her made me cry...
Entah apa-apa...
Nampak sangat tak boleh jadi kaunselor kan..
Hehe..
Semalam kita dikejutkan dengan berita kehilangan pesawat penerbangan MH370. (ayat macam dalam berita tak?? hehe)
Aku pon terkejut...and bersedih..
Tak tahu kenapa tapi mudah sangat nak tersentuh bila ada berita sedih macam ni especially baca pasal family yang masih menanti kepulangan semua penumpang and anak kapal...
Harap-harap mereka selamat..
Miracle do happen isn't it?
ALLAH berkuasa kan..
So, lets pray for them...
Ya ALLAH selamatkan mereka semua...
:(
Thursday, January 9, 2014
Umur...
Assalamualikum..
Tiba-tiba rajin nak taip entri...
Tahun ni, aku dah berumur lebih suku abad...
Aku tekankan LEBIH suku abad...
Kalau tahun lepas, bila orang persoal tentang umur dan jodoh...
Aku masih mampu menjawab dengan senyuman...
Namun, masuk tahun 2014..
Bila berbicara soal umur dan jodoh..
Aku terasa takut...
Sebab umur dah banyak tapi calon takde lagi...
Hahaha...
Yang lebih menakutkan...
Bila aku dikelilingi kawan2 yang dah kahwin...
And kakak aku kahwin pon masa umur aku sekarang...
So terasa macam aku ketinggalan...
Siapa yang tak risau kan..
Tapi apa aku boleh buat??
Kalau dah ditentukan aku tak kahwin lagi..
Kenalah redha...
And kalau aku ditakdirkan sendiri sampai bila2 pon,
Aku kena redha...
:)
Siapa yang taknak bersuami dan ada anak kan...
Rasa tu lagi kuat bila kawan2 dah dapat anak comel2...
Hati selalu bertanya, bila pulak giliran aku?
Bila lagi aku nak jadi macam diorang...
Tapi aku faham...
Andai jodoh tak sampai lagi, it means I am not ready yet for the responsibilities...
So aku selalu pujuk hati sendiri..
Eh2 tetiba rasa nak nangis ni apahal...haih..~
Ade orang cakap..
'Daripada berharap dapat jodoh yang baik...baiklah jadikan diri sendiri jodoh yang baik'
maksudnya, lebih baik kita menjadi yang lebih baik dan jodoh yang baik tu akan datang sendiri...
So, right now...
Lets pray for the best....
Tiba-tiba rajin nak taip entri...
Tahun ni, aku dah berumur lebih suku abad...
Aku tekankan LEBIH suku abad...
Kalau tahun lepas, bila orang persoal tentang umur dan jodoh...
Aku masih mampu menjawab dengan senyuman...
Namun, masuk tahun 2014..
Bila berbicara soal umur dan jodoh..
Aku terasa takut...
Sebab umur dah banyak tapi calon takde lagi...
Hahaha...
Yang lebih menakutkan...
Bila aku dikelilingi kawan2 yang dah kahwin...
And kakak aku kahwin pon masa umur aku sekarang...
So terasa macam aku ketinggalan...
Siapa yang tak risau kan..
Tapi apa aku boleh buat??
Kalau dah ditentukan aku tak kahwin lagi..
Kenalah redha...
And kalau aku ditakdirkan sendiri sampai bila2 pon,
Aku kena redha...
:)
Siapa yang taknak bersuami dan ada anak kan...
Rasa tu lagi kuat bila kawan2 dah dapat anak comel2...
Hati selalu bertanya, bila pulak giliran aku?
Bila lagi aku nak jadi macam diorang...
Tapi aku faham...
Andai jodoh tak sampai lagi, it means I am not ready yet for the responsibilities...
So aku selalu pujuk hati sendiri..
Eh2 tetiba rasa nak nangis ni apahal...haih..~
Ade orang cakap..
'Daripada berharap dapat jodoh yang baik...baiklah jadikan diri sendiri jodoh yang baik'
maksudnya, lebih baik kita menjadi yang lebih baik dan jodoh yang baik tu akan datang sendiri...
So, right now...
Lets pray for the best....
Be strong NJ....
Jangan tinggal dalam kenangan...
step forward and move on dear heart...
Tuesday, January 7, 2014
Kenangan itu
Assalamualaikum..
Lama tak mencoret...
Dan aku rasa nak menulis hari ini even kerja melambak untuk disiapkan...
it is just another RASADARIHATIAKU....
Thesis....Review soalan exam...fail subjek...tanda tutorial and quiz...
kerja yang menanti...
Hari tu...
Aku mimpi..
Bermimpi kau datang...
Dari jauh aku nampak kau...muka serba salah...
Aku terkejut... namun entah macam mana...
Aku mampu tersenyum...senyum yang ikhlas...
Kita boleh berborak seperti tiada apa yang berlaku...
Apakah maksudnya mimpi tu??
Aku tak tahu..
Apa yang aku perasan....i miss the smile...his smile..
Thats all...
Tak, aku tak pernah fikir pasal die...
Lama dah...
tapi bila mimpi tu datang...aku kembali ke titik permulaan semula...
Starting point...again after one year and 2 months...
haila...~
Lama tak mencoret...
Dan aku rasa nak menulis hari ini even kerja melambak untuk disiapkan...
it is just another RASADARIHATIAKU....
Thesis....Review soalan exam...fail subjek...tanda tutorial and quiz...
kerja yang menanti...
Hari tu...
Aku mimpi..
Bermimpi kau datang...
Dari jauh aku nampak kau...muka serba salah...
Aku terkejut... namun entah macam mana...
Aku mampu tersenyum...senyum yang ikhlas...
Kita boleh berborak seperti tiada apa yang berlaku...
Apakah maksudnya mimpi tu??
Aku tak tahu..
Apa yang aku perasan....i miss the smile...his smile..
Thats all...
Tak, aku tak pernah fikir pasal die...
Lama dah...
tapi bila mimpi tu datang...aku kembali ke titik permulaan semula...
Starting point...again after one year and 2 months...
haila...~
Thursday, June 20, 2013
Dia...
Sebelum aku membuka lembaran baru...
Bolehkan aku nak mengenang dia yang pernah hadir dalam hidup aku...
Dia...
Aku kenali lama dulu...
Zaman aku muda remaja...
Zaman aku tak pernah kenal erti sayang pada insan selain keluarga...
Dia baik...
Dia kelakar...
Dia penyabar...
Dia faham aku...
Dan dia suka buat kejutan...
Aku masih ingat dia baik, pinjamkan kau laptop saat aku perlukan benda tu...
Aku masih ingat dia selalu buat aku tersenyum...
Aku masih ingat dia selalu sabar melayan aku yang selalu hilang sabar...
Aku masih ingat dia selalu faham keadaan aku yang selalu stress...
Dan aku masih ingat dia selalu buat kejutan...
Datang naik bas, bawak pooh besar bersama kek semata-mata untuk meraikan hari lahir aku..
I will never forget that... it is memorable moment...
Malah dia pernah berhabis duit beli pooh kembar yang aku suka tengok masa kat matrikulasi...
I scream when I saw that pooh...
And I love that pooh till now...
Dia banyak berkorban untuk aku...
Sanggup berulang alik ke Puncak Alam untuk jumpa aku...
Jadi rasanya, aku pon perlu berkorban untuk tengok dia bahagia kan...
It has been six months and I thought I'm strong enough...
But I'm wrong...
Tak apa la...
Eventually, I will be strong...
5 tahun waktu aku dengan dia..will always inside my heart...
Harapnya, ini kali terakhir aku kenangkan dia..
Harapnya, selepas ini...aku takkan menoleh ke belakang...
Harapnya aku akan terus melangkah ke hadapan...
Dan untuk terakhir kalinya...
Orang sayang abang...
Mungkin masa akan mengubah rasa ni...
Tapi untuk masa sekarang...
Orang sayang abang...
Okay, cukup...
Mari buka buku baru NJ...
Lepaskan dia yang da bahagia...
Be strong heart...be strong with me...
Bolehkan aku nak mengenang dia yang pernah hadir dalam hidup aku...
Dia...
Aku kenali lama dulu...
Zaman aku muda remaja...
Zaman aku tak pernah kenal erti sayang pada insan selain keluarga...
Dia baik...
Dia kelakar...
Dia penyabar...
Dia faham aku...
Dan dia suka buat kejutan...
Aku masih ingat dia baik, pinjamkan kau laptop saat aku perlukan benda tu...
Aku masih ingat dia selalu buat aku tersenyum...
Aku masih ingat dia selalu sabar melayan aku yang selalu hilang sabar...
Aku masih ingat dia selalu faham keadaan aku yang selalu stress...
Dan aku masih ingat dia selalu buat kejutan...
Datang naik bas, bawak pooh besar bersama kek semata-mata untuk meraikan hari lahir aku..
I will never forget that... it is memorable moment...
Malah dia pernah berhabis duit beli pooh kembar yang aku suka tengok masa kat matrikulasi...
I scream when I saw that pooh...
And I love that pooh till now...
Dia banyak berkorban untuk aku...
Sanggup berulang alik ke Puncak Alam untuk jumpa aku...
Jadi rasanya, aku pon perlu berkorban untuk tengok dia bahagia kan...
It has been six months and I thought I'm strong enough...
But I'm wrong...
Tak apa la...
Eventually, I will be strong...
5 tahun waktu aku dengan dia..will always inside my heart...
Harapnya, ini kali terakhir aku kenangkan dia..
Harapnya, selepas ini...aku takkan menoleh ke belakang...
Harapnya aku akan terus melangkah ke hadapan...
Dan untuk terakhir kalinya...
Orang sayang abang...
Mungkin masa akan mengubah rasa ni...
Tapi untuk masa sekarang...
Orang sayang abang...
Okay, cukup...
Mari buka buku baru NJ...
Lepaskan dia yang da bahagia...
Be strong heart...be strong with me...
Kejutan demi Kejutan
Assalamualaikum...
Dugaan datang menimpa...
Namun mungkin sebab ALLAH nak tengok sekuat mana aku...
Dan aku berpegang pada kata-kata,
ALLAH takkan turunkan ujian yang hambaNYA tak mampu tanggung...
Bila sesuatu yang kita rancang tak menjadi, kita kena percaya bahawa rancangan DIA yang kat atas sana lagi baik untuk kita..
Tapi bila sesuatu yang kita percaya milik kita, tapi sebenarnya milik orang lain...
Apa yang perlu aku buat??
Mempercayai dan kepercayaan di khianati???
Sakit, tak perlu cakap...
Hancur berkecai tak tinggal apa...
Aku jahat, aku tak baik...
Tapi jangan buat aku macam orang bodoh...
Apa lagi yang tinggal untuk aku??
Sekiranya semuanya kau dah rampas...
Kenangan yang ada, aku tak tau itu palsu atau tidak...
Kawan berpesan, 'kuatlah...'
Kakak kata 'cari hidup sendiri'
tapi mampu ke aku??
Sehingga semalam,
Aku berpegang pada janji yang dulu..
Walau ape pon jadi, aku masih berharap...
Namun tika dan saat ini...
Harapan itu hancur lumat..tanpa aku pinta...
Harapan itu aku kuburkan tanpa rela...
Kerana aku sedar, harapan itu hanya pada aku...tidak pada dia...
Mengubat hati yang terluka bukan semudah makan ubat pahit yang diberikan doktor...
Malah doktor pon takde ubat...
Tapi, harapnya...aku terus kuat untuk hidup bersama kenangan yang belum tentu betul...
Boleh doakan aku kuat???
Pretty please...
Kepada kamu yang berkenaan..
Terima kasih sebab hadir dalam hidup aku dan meninggalkan jejak...
Terima kasih untuk kenangan yang ada...
Terima kasih untuk pengajaran yang aku dapat...
Aku doakan kau bahagia bersama orang tersayang...atau mungkin isteri tersayang...
Untuk membenci aku tak mampu...
Jadi, boleh tak, jangan pernah muncul depan aku lagi???
Supaya aku boleh terus melangkah tanpa menoleh ke belakang?
Ya ALLAH, sakitnya KAU saja yang tahu...
Jadi aku mohon YA ALLAH...
Berikan aku kekuatan dan ketenangan...
Aku percaya kepada rancanganMU...
Aku redha..
Allow me to cry for today so that I can be much more stronger later...
I'm sorry I break my promise to you friend...
I thought I'm strong enough...
Rupanya hati aku serapuh biskut...
Friday, April 12, 2013
Air dan Hujan
Air, kenapa air??
Sebab sekarang ni kawasan rumah aku ni sedang dilanda masalah bekalan air...
Tak tahulah bila masalah air ini akan selesai...
Dan tak tahu air tangki tu boleh bertahan sampai bila...
Harapnya cepat lah masalah ini selesai...
Sebab susah nak buat kerja bila tak ada air..
Kannnn...
Hujan, kenapa hujan???
Sebab aku suka hujan...
Aku suka main hujan...
Cuma sejak duduk KL ni, tak pernah main hujan...
Air hujan tak sihat...hehehe...
Rindu nak main hujan...
Nak bergelak ketawa dalam hujan....
Kenapa tiba-tiba cakap pasal hujan?
Sebab tadi tengok blog my friend ni...
Ada hujan rintik2 kat blog dia...
Jeles okay...ajar please....
Heheh....
Esok kelas bermula semula...
Dah masuk minggu kedua daa....
Result semester lepas??
ALHAMDULILLAH, rezeki dari DIA...
Lebih dari apa yang aku target....
Semester ni, ade 4 subjek yang semuanya susah...
Semuanya hardcore...hahaha
Harap2 aku boleh mengekalkan pointer aku...
Dan aku dah kena mula membuat proposal untuk mini thesis aku..
Ada idea????
Hati kita, tiada siapa yang tahu...
Tiada siapa yang faham...
Melainkan kita dan yang di atas sana...
kita boleh berkata tidak sedangkan hati berkata ya...
KIta boleh menidakkan apa yang ada di dalam hati...
Namun, kita tidak bleh menipu diri sendiri....
Kalau aku ada salah, cakap...
Jangan mengelak dari aku...
Kalau taknak aku kacau, bagitahu...
Tak payah pura-pura tak nampak...
Sebab sekarang ni kawasan rumah aku ni sedang dilanda masalah bekalan air...
Tak tahulah bila masalah air ini akan selesai...
Dan tak tahu air tangki tu boleh bertahan sampai bila...
Harapnya cepat lah masalah ini selesai...
Sebab susah nak buat kerja bila tak ada air..
Kannnn...
Hujan, kenapa hujan???
Sebab aku suka hujan...
Aku suka main hujan...
Cuma sejak duduk KL ni, tak pernah main hujan...
Air hujan tak sihat...hehehe...
Rindu nak main hujan...
Nak bergelak ketawa dalam hujan....
Kenapa tiba-tiba cakap pasal hujan?
Sebab tadi tengok blog my friend ni...
Ada hujan rintik2 kat blog dia...
Jeles okay...ajar please....
Heheh....
Esok kelas bermula semula...
Dah masuk minggu kedua daa....
Result semester lepas??
ALHAMDULILLAH, rezeki dari DIA...
Lebih dari apa yang aku target....
Semester ni, ade 4 subjek yang semuanya susah...
Semuanya hardcore...hahaha
Harap2 aku boleh mengekalkan pointer aku...
Dan aku dah kena mula membuat proposal untuk mini thesis aku..
Ada idea????
Hati kita, tiada siapa yang tahu...
Tiada siapa yang faham...
Melainkan kita dan yang di atas sana...
kita boleh berkata tidak sedangkan hati berkata ya...
KIta boleh menidakkan apa yang ada di dalam hati...
Namun, kita tidak bleh menipu diri sendiri....
Kalau aku ada salah, cakap...
Jangan mengelak dari aku...
Kalau taknak aku kacau, bagitahu...
Tak payah pura-pura tak nampak...
Thursday, April 4, 2013
Tak Seronok...
Adalah sangat tak seronok bila.....
1. Orang yang boleh dikatakan rapat dengan kita tiba-tiba menjauh...
- Kalau aku ada salah, cakap...jangan mengelak dari aku...kalau taknak aku kacau kau, bagitahu...tak payah pura-pura tak nampak...
2. Pagi pergi kerja elok sihat walafiat, balik saja kaki berbalut...
- Gara-gara hati dan akal tidak berada di tempatnya, kaki melangkah dan terjatuh...sakit okay jatuh tangga...
Sungguh aku bernasib baik bila kaki tak terseliuh dan harap2 tak bengkak...CUAI NJ!!!!
3.Kerja melambak tapi tak ada mood nak selesaikan...
- kerja makin bertambah tapi aku tak ada hati langsung nak siapkan...dengan tutorial, test dan macam-macam lagi...haish..
4. Terasa sedih tanpa sebab...
- jangan tanya kenapa sebab aku pon tak tahu sebab musabab... mungkin disebabkan perasaan yang bercampur dari dulu so sekarang nampak kesannya...haila...
Hati, please be strong with me....
I need you to face all this and keep moving on....
1. Orang yang boleh dikatakan rapat dengan kita tiba-tiba menjauh...
- Kalau aku ada salah, cakap...jangan mengelak dari aku...kalau taknak aku kacau kau, bagitahu...tak payah pura-pura tak nampak...
2. Pagi pergi kerja elok sihat walafiat, balik saja kaki berbalut...
- Gara-gara hati dan akal tidak berada di tempatnya, kaki melangkah dan terjatuh...sakit okay jatuh tangga...
Sungguh aku bernasib baik bila kaki tak terseliuh dan harap2 tak bengkak...CUAI NJ!!!!
3.Kerja melambak tapi tak ada mood nak selesaikan...
- kerja makin bertambah tapi aku tak ada hati langsung nak siapkan...dengan tutorial, test dan macam-macam lagi...haish..
4. Terasa sedih tanpa sebab...
- jangan tanya kenapa sebab aku pon tak tahu sebab musabab... mungkin disebabkan perasaan yang bercampur dari dulu so sekarang nampak kesannya...haila...
Hati, please be strong with me....
I need you to face all this and keep moving on....
Monday, April 1, 2013
i thought....
i thought i did the best for u...
I thought I can comfort you...
I thought...
That was what i thought...
Unfortunately,
I was wrong....
I am sorry dear..
I try my best unfortunately....
I don't think you realize that...
Don't u???
Hopeless and helpless....
and
I am SORRY!!!!
I thought I can comfort you...
I thought...
That was what i thought...
Unfortunately,
I was wrong....
I am sorry dear..
I try my best unfortunately....
I don't think you realize that...
Don't u???
Hopeless and helpless....
and
I am SORRY!!!!
Wednesday, March 6, 2013
Hati terluka...
Perkara dah berlalu tapi aku nak menulis di sini...
Kenapa?
Sekadar coretan luahan hati sendiri...
Bukan nak membangga diri..
Tapi rasanya aku dah sedaya upaya jadi 'cikgu' yang baik..
I tried my best to be good to them...
Unfortunately, I end up get hurt...
Dear students,
I am human...
I am a women with heart and feelings....
Not a dummy...
Yes, saya baik dengan korang...
But then,
Itu tak bermaksud awak boleh suka-suka hati bercakap...
Suka-suka hati merungut...
Dan menyakitkan hati saya...
Entah la,
Sama ada aku yang terlebih sensitif atau korang yang tak peka...
Dan aku terpaksa menanda dengan berhati-hati supaya aku tak bias...
Sekali lagi aku ulang,
aku manusia yang punya perasaan...
Kalau aku dah marah, lain jadinya...
dan semua tu akan memberi kesan kepada markah students...
Faham tak???
Dan aku mudah jadi pendendam....
Sekali aku terasa,
luka tu bertahan lama...
So I decide not to teach them again...
Just so that, I won't bias towards them...
Aku sensitif kan....
Wednesday, January 30, 2013
Farewell....
Majlis Perpisahan Kak Rosnah...
Who is she??
She is the person that always tumpangkan aku balik rumah...
She is a women that full of love..
She is so nice...
I love her teaching style and students also...
A lot of students love her...
And she will leave us...
She got another job which maybe better that here..
So Kak Rosnah,
Thanks for everything.
Terima kasih sudi tumpangkan saya selalu...
Terima kasih atas segala tunjuk ajar...
Terima kasih banyak2.
ALLAH je yang boleh balas jasa akak.
I will be missing you...
I can guarantee that..
tears.......
People wont understand what I felt deep inside my heart even I spill it out....
People wont get the reasons i felt like that...
I get angry easily, so if you cant accept that, stay away!!!!
Who is she??
She is the person that always tumpangkan aku balik rumah...
She is a women that full of love..
She is so nice...
I love her teaching style and students also...
A lot of students love her...
And she will leave us...
She got another job which maybe better that here..
So Kak Rosnah,
Thanks for everything.
Terima kasih sudi tumpangkan saya selalu...
Terima kasih atas segala tunjuk ajar...
Terima kasih banyak2.
ALLAH je yang boleh balas jasa akak.
I will be missing you...
I can guarantee that..
tears.......
People wont understand what I felt deep inside my heart even I spill it out....
People wont get the reasons i felt like that...
I get angry easily, so if you cant accept that, stay away!!!!
Friday, November 16, 2012
Sekarang...
Nowadays, aku suka lagu-lagu ni...
Ni gara-gara kawan kerja la ni...
Hahahaha...
Tak, lagu ni memang best pon....
Lagu pertama.... Bila Cinta by Gio....
Bila cinta kini tak lagi bermakna
Yang ku rasa kini hanyalah nestapa
Ditinggalkan cinta masa lalu
Dulu kau tawarkan manisnya janjimu
Yang ku sambut itu dengan segenap hatiku
Bila engkau pergi tinggalkanku
(Korus)
Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hinggaku memilih
Cinta yang fana
Perginya dirimu
Merobek jantungku
Hinggaku terjatuh
Dalam harapan
Ku sebut namamu
Di setiap doaku
Ku kan setia di mana tempatmu
Yang ku dapat hanyalah bayangmu
(Korus)
Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hinggaku memilih
Cinta yang fana
Perginya dirimu
Merobek jantungku
Hinggaku terjatuh
Dalam harapan
(Korus)
Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hinggaku memilih
Cinta yang fana
Perginya dirimu
Merobek jantungku
Hinggaku terjatuh
Dalam harapan.. Dalam harapan..
Lagu Kedua....Percintaan Ini by Ezad.....
Masih terbayang di ruangan mataku
Saat indah bersamamu dulu
Masihku ingat janji manismu
Bertakhta di hatiku..
ohh.. ohh.. ohooo..
Di kala itu engkaulah bintang
Menyuluh malam yang kegelapan
Tetapi kini tiada lagi
Tinggal aku sendiri
Percintaan ini amat memilukan
Perpisahan ini sungguh menyakitkan
Namun apa daya terpaksa ku telan
Semua kepahitan
Kepiluan ini meracun hidupku
Kesunyian ini membunuh jiwaku
Tergamak kau sayang
Melihat diriku dalam kesedihan..
Dipermainkan olehmu
Sia–sia saja percintaan ini
Tak bisa sampai ke puncaknya
Sekelip mata hilang semuanya
Yang tinggal hanya airmata..
ohh.. ohh.. ohooo..
Percintaan ini amat memilukan
Perpisahan ini sungguh menyakitkan
Namun apa daya terpaksa ku telan
Semua kepahitan
Kepiluan ini meracun hidupku
Kesunyian ini membunuh jiwaku
Tergamak kau sayang
Melihat diriku dalam kesedihan..
Dipermainkan olehmu
Sia–sia saja percintaan ini
Tak bisa sampai ke puncaknya
Sekelip mata hilang semuanya
Yang tinggal hanya airmata..
ohh.. ohh.. ohooo..
Lagu Ketiga.... Aku yang tersakiti by Judika....
Pernahkah kau merasaJarak antara kitaKini semakin terasaSetelah kau kenal diaAku tiada percayaTeganya kau putuskanIndahnya cinta kitaYang tak ingin ku akhiriKau pergi tinggalkankuTak pernahkah kau sadariAkulah yang kau sakitiEngkau pergi dengan janjimu yang telah kau ingkariOh Tuhan tolonglah akuHapuskan rasa cintakuAkupun ingin bahagiaWalau tak bersama diaMemang tak ‘kan mudahBagiku ‘tuk lupakan segalanyaAku pergi untuk diaTak pernahkah kau sadariAkulah yang kau sakitiEngkau pergi dengan janjimu yang telah kau ingkariOh Tuhan tolonglah akuHapuskan rasa cintakuAkupun ingin bahagiaWalau tak bersama dia… dia…Oh Tuhan tolonglah akuHapuskan rasa cintakuAkupun ingin bahagiaWalau tak bersama dia
Jangan tanya kenapa...
Sebab aku pon tak tau kenapa...
I'll never forget 13th November 2012....
Wednesday, August 29, 2012
Mood Berubah ubah....
Exam dah start...
My paper already done yesterday..
And right now, I have those answer script...
I just go through those answer and I felt like I am not doing my job properly...
Haila....
On monday, my laptop charger rosak...
And I went to The Mines to buy the new one..
And I satisfied with it.. huhu...
On monday also, I got really great news..
I can continue my study!!!!
At UKM...
Register on 29th September 2012...
But as PJJ student..
Heheh....
And my life routine become like before...
Dinner alone at home...
And sometime watch TV alone...
Huhu...
I don't know why but my mood really weird today...
Why ea???
And suddenly aku jadi jiwang plak...
So, awak....
Lagu ni untuk awak~
(><)v
My paper already done yesterday..
And right now, I have those answer script...
I just go through those answer and I felt like I am not doing my job properly...
Haila....
On monday, my laptop charger rosak...
And I went to The Mines to buy the new one..
And I satisfied with it.. huhu...
On monday also, I got really great news..
I can continue my study!!!!
At UKM...
Register on 29th September 2012...
But as PJJ student..
Heheh....
And my life routine become like before...
Dinner alone at home...
And sometime watch TV alone...
Huhu...
I don't know why but my mood really weird today...
Why ea???
And suddenly aku jadi jiwang plak...
So, awak....
Lagu ni untuk awak~
(><)v
Monday, July 30, 2012
Hujan...
Merenung titis-titis hujan di luar tingkap..
Serasa ia mengambarkan hati aku saat ini...
Mendung dan hujan lebat...
Kenapa??
Dugaan di bulan Ramadhan..
Mungkin ini tanda aku masih di bawah pemerhatian NYA..
Kan???
Terasa nak menangis..
Nak luah tapi tak terkata..
Dan orang tak tahu kalau aku tak lafazkan..
Aku suka merepek kan??
Abaikan.....
Ini hanaya RASADARIHATIAKU...
There will be a moment we are all alone...
And I felt it right now...
Haila..
Hujan~
Serasa ia mengambarkan hati aku saat ini...
Mendung dan hujan lebat...
Kenapa??
Dugaan di bulan Ramadhan..
Mungkin ini tanda aku masih di bawah pemerhatian NYA..
Kan???
Terasa nak menangis..
Nak luah tapi tak terkata..
Dan orang tak tahu kalau aku tak lafazkan..
Aku suka merepek kan??
Abaikan.....
Ini hanaya RASADARIHATIAKU...
There will be a moment we are all alone...
And I felt it right now...
Haila..
Hujan~
Thursday, July 26, 2012
Lama....
Dah lama tak update rasanya..
Sedikit bz bila ade overlapping schedule..
Kelas 6 - 8 jam straight..
Kalau sempat pon rest 5 minit sebelum start next class...
Penat??
Of course..tapi dah keje kan...
Nak kongsi ayat ijat hari tu...
"Kete Ucu lawa"
"Ucu bawak kete kiri kanan kiri kanan, sampai ijat muntah"
hehehe..
Cite penuh lain kali update....
Miss my family!!!!
Buka puasa sorang2 buat aku rasa nak menangis....
Sedikit bz bila ade overlapping schedule..
Kelas 6 - 8 jam straight..
Kalau sempat pon rest 5 minit sebelum start next class...
Penat??
Of course..tapi dah keje kan...
Nak kongsi ayat ijat hari tu...
"Kete Ucu lawa"
"Ucu bawak kete kiri kanan kiri kanan, sampai ijat muntah"
hehehe..
Cite penuh lain kali update....
Miss my family!!!!
Buka puasa sorang2 buat aku rasa nak menangis....
Tuesday, July 10, 2012
Mood ok tapi..
Hari ni bermula dengan baik...
Mood aku ceria jek...
And aku masih boleh jadi model tak berbayar...
huhu..
Sangat suka gambar ni sebab aku nampak tak gemuk.. (pada pandangan mata aku)
Dan sejurus selepas tu, hati aku tiba2 jadi lain macam...
Terasa tak sedap hati sampai rasa tangan macam kebas..
Rasa macam lain macam...
Punca?? Tak dapat dikenal pasti..
Rasa tu sampai aku hilang selera nak makan..
Dah beli nasi, tapi memang tak boleh nak masuk..
Kawan2 semua pelik... sebab aku kan kuat makan..
Tadi memang tak rasa nak makan..
Kenapa entah....
Adoi la....
Dan perasaan tu masih ada sampai sekarang..
Apa masalah aku ni????
T___T
Mood aku ceria jek...
And aku masih boleh jadi model tak berbayar...
huhu..
Sangat suka gambar ni sebab aku nampak tak gemuk.. (pada pandangan mata aku)
Bersama 'Guest Book'...
Maisarah did it for her cousin....
if you are interested, you can contact me...huhu
Dan sejurus selepas tu, hati aku tiba2 jadi lain macam...
Terasa tak sedap hati sampai rasa tangan macam kebas..
Rasa macam lain macam...
Punca?? Tak dapat dikenal pasti..
Rasa tu sampai aku hilang selera nak makan..
Dah beli nasi, tapi memang tak boleh nak masuk..
Kawan2 semua pelik... sebab aku kan kuat makan..
Tadi memang tak rasa nak makan..
Kenapa entah....
Adoi la....
Dan perasaan tu masih ada sampai sekarang..
Apa masalah aku ni????
T___T
Monday, June 25, 2012
Apentah..
Tengok Family Outing...
TV Show dari Korea...
Artis2 pergi kampung2 and stay satu malam kat rumah penduduk just to let those grandma and grandpa pergi bercuti..
Rancangan ni dah lama tapi aku baru start tgk..
Apa yang aku nak cakap ialah..
Looking those grandma and grand pa make me remember my grandparents..
They all passed away already..
So, lets sedekahkan al-fatihah untuk my grandparents...
Sulaiman bin Hj Arsad
Kasman bin Jaafar
Halus binti Mad Asral
Yang binti Daud..
I miss them a lot...
Sapa boleh bagi saya tumpang kasih nenek atau atuk???
Oh, ada satu kat tanjung malim tapi dah lama tak jumpa..
tears is my close friend nowadays....
TV Show dari Korea...
Artis2 pergi kampung2 and stay satu malam kat rumah penduduk just to let those grandma and grandpa pergi bercuti..
Rancangan ni dah lama tapi aku baru start tgk..
Apa yang aku nak cakap ialah..
Looking those grandma and grand pa make me remember my grandparents..
They all passed away already..
So, lets sedekahkan al-fatihah untuk my grandparents...
Sulaiman bin Hj Arsad
Kasman bin Jaafar
Halus binti Mad Asral
Yang binti Daud..
I miss them a lot...
Sapa boleh bagi saya tumpang kasih nenek atau atuk???
Oh, ada satu kat tanjung malim tapi dah lama tak jumpa..
tears is my close friend nowadays....
Tuesday, June 12, 2012
Balik Kampong!!!!
Yeay!!!!
Finally!!!
I went home!!!!
Huh, lega sangat dapat jumpa mak ayah...
And also dpt peluk Mr. Teddy...
My long journey start on Thursday which I went to visit practical students at Kuala Linggi..
After that I and my colleague, Maisarah find 'remis'...
Do you know what remis is??
I just saw remis last Thusrday.. That was my first time..
I have fun finding the remis along the seashore...
If my feet did not swollen.. I will have much more fun I think...
Oh, on the way to office that day, suddenly I felt something bite..or sengat my feet...
I did not see anything but it is hurt a little bit...
Then, I just continue walking...
Arrived at office I realized that my feet start to swollen..
I thought, it will heal later but unfortunately I am wrong....
It stay like that till Friday.. =.='
On friday, I visited another student at Sungai Udang..
And then Maisarah brought me to Dataran Pahlawan..
For what??
Just to find 'panda' for my adik...
And luckily, I FOUND IT!!!!
Cute but BIG panda for my little sister...
I bought another things for her which the theme also panda...
Hope she will like it..
I arrived Kluang nearly 7 p.m.
I waited abang awie till nearly 9 p.m because his car broke down...
Tired but can't do anything...
After that, I went to clinic and got some medicine which I really hate...(opps, tak makan ubat lagi)
Then had dinner which I paid...
'Ain tak belanja lagi kan lepas dapat gaji, hari ni belanja makan'
That is what abang awi said to me...
Hahaha..
I don't mind...
Sesekali kan...
I arrived safely at home nearly 11...
Took my bath and sleep!!!
On Saturday, my lovely mom cooked for me LAKSA!!!
My favourite...heheh...
I ate a lot...and I think I gained my weight....
And on Sunday, my mom cook sambal udang!!!!
And of course I ate a lot since I am the only one that eat prawn...
I came back to KL yesterday..
3 days 2 night at home felt like just a second...
Sekejap sangat...
And right now, I already miss my hometown...
masalah selalu timbul..
Aku harap semuanya mainan perasaan aku jek..
Aku terasa sesuatu...
Aku dah rasa lama and aku abaikan...
Tapi makin lama, makin terasa macam betul...
Haila...taknak lah hubungan dengan kawan2 terjejas..
Aku manusia biasa, andai ade salah bagitahu...
Mungkin aku akan marah sebab aku ego...
Tapi at least aku tau ape salah aku...
Jangan senyap jek...
To my incik hati manis:
Finally!!!
I went home!!!!
Huh, lega sangat dapat jumpa mak ayah...
And also dpt peluk Mr. Teddy...
My long journey start on Thursday which I went to visit practical students at Kuala Linggi..
After that I and my colleague, Maisarah find 'remis'...
Do you know what remis is??
I just saw remis last Thusrday.. That was my first time..
I have fun finding the remis along the seashore...
If my feet did not swollen.. I will have much more fun I think...
Oh, on the way to office that day, suddenly I felt something bite..or sengat my feet...
I did not see anything but it is hurt a little bit...
Then, I just continue walking...
Arrived at office I realized that my feet start to swollen..
I thought, it will heal later but unfortunately I am wrong....
It stay like that till Friday.. =.='
On friday, I visited another student at Sungai Udang..
And then Maisarah brought me to Dataran Pahlawan..
For what??
Just to find 'panda' for my adik...
And luckily, I FOUND IT!!!!
Cute but BIG panda for my little sister...
I bought another things for her which the theme also panda...
Hope she will like it..
I arrived Kluang nearly 7 p.m.
I waited abang awie till nearly 9 p.m because his car broke down...
Tired but can't do anything...
After that, I went to clinic and got some medicine which I really hate...(opps, tak makan ubat lagi)
Then had dinner which I paid...
'Ain tak belanja lagi kan lepas dapat gaji, hari ni belanja makan'
That is what abang awi said to me...
Hahaha..
I don't mind...
Sesekali kan...
I arrived safely at home nearly 11...
Took my bath and sleep!!!
On Saturday, my lovely mom cooked for me LAKSA!!!
My favourite...heheh...
I ate a lot...and I think I gained my weight....
And on Sunday, my mom cook sambal udang!!!!
And of course I ate a lot since I am the only one that eat prawn...
I came back to KL yesterday..
3 days 2 night at home felt like just a second...
Sekejap sangat...
And right now, I already miss my hometown...
masalah selalu timbul..
Aku harap semuanya mainan perasaan aku jek..
Aku terasa sesuatu...
Aku dah rasa lama and aku abaikan...
Tapi makin lama, makin terasa macam betul...
Haila...taknak lah hubungan dengan kawan2 terjejas..
Aku manusia biasa, andai ade salah bagitahu...
Mungkin aku akan marah sebab aku ego...
Tapi at least aku tau ape salah aku...
Jangan senyap jek...
To my incik hati manis:
SARA..
Labels:
epy plus zero,
kerja,
rasadarihatiaku,
rindu,
sedih,
tired
Subscribe to:
Posts (Atom)



