ASSALAMUALAIKUM...

This is my page....
My place to say what I feel, What I think and what happen to me..
So, please do read but don't get any negative feelings to me...
I'm just me...
ready to learn and listen....

MY CUTIE


Sunday, March 9, 2014

Emosi

Assalamualaikum.

Saja nak menulis sementara tengah rehat dari menulis thesis yang entah bila nak siap tu.
Saja nak berkongsi sedikit cerita yang aku alami.


Last week, couldn't remember hari apa but I plan to do mid-term test on that day.
And I realize about this one girl who came early but muka dia muram.
Nampak macam ada masalah.
So, bila dia bertanya berkenaan test, aku tarik dia keluar.
Asked her, what actually happen...
And she cried...


You know, I was panicked....
Yelah, aku bukan orang yang pandai memujuk dan aku tak tahu nak buat apa...
One thing  know is, I need to listen to her.
So, aku dengar la masalah dia.
Family problem...
Dia anak bongsu tapi memikul tanggungjawab yang berat.
Yang mana aku rasa aku tak mampu nak pikul jugak.


So, aku nasihatkan apa yang aku tahu la.
Contohnya, banyakkan bersabar since communicate with elders memang kena banyak bersabar...
And I asked her to not hurting herself.
I asked her to spill everything she felt so that dia tak stress sangat...


I don't know whether its help her or not...
But her story buat aku bersyukur sebab aku ada family yang faham aku..
Ye, salah faham and all those problems memang tak boleh elak..
Tapi at least, tak lah seteruk seperti yang dialami this girl.


Listening to her made me cry...
Entah apa-apa...
Nampak sangat tak boleh jadi kaunselor kan..
Hehe..




Semalam kita dikejutkan dengan berita kehilangan pesawat penerbangan MH370. (ayat macam dalam berita tak?? hehe)
Aku pon terkejut...and bersedih..
Tak tahu kenapa tapi mudah sangat nak tersentuh bila ada berita sedih macam ni especially baca pasal family yang masih menanti kepulangan semua penumpang and anak kapal...


Harap-harap mereka selamat..
Miracle do happen isn't it?
ALLAH berkuasa kan..
So, lets pray for them...
Ya ALLAH selamatkan mereka semua...
:(

No comments:

Post a Comment

please leave your comment here....thanks.. :-p