ASSALAMUALAIKUM...

This is my page....
My place to say what I feel, What I think and what happen to me..
So, please do read but don't get any negative feelings to me...
I'm just me...
ready to learn and listen....

MY CUTIE


Saturday, January 28, 2012

DIA...

I am missing someone and because of that I want to write something about us...
So, if you don't wanna to know, please click the x button at your tab okay...


He is someone who came into my life since 2007..
Being classmate nearly one year and only at the end of semester, I realized that he is 'someone' in my heart.
And i prayed once so that my feeling will go away cause I thought it was just me...
At the end, he said that word...and I felt like so happy..
I will never forget that moment...


He did a lot for me..
And I of course appreciate every single things...

He surprised me on my birthday.. with a cake and a big pooh...
I still have that pooh...

He know that I  like teddy bear,
He gave me a lot of teddy...

He always be there whenever I need someone...

He is my crying shoulder...


Without me realize, it already nearly 5 years....
I felt like it was just yesterday that we met...


And right now I know he is busy because he is in the final year of his study...
And I know that it is not easy for him...
I try my best to be an understanding person...
But there is time when I can't resist my feeling.
Like right now...

Is anyone felt the same thing like me???




Could you please keep this entry as your secret?
I don't want he know about this.
I believe he would not read this because he is so busy....
PLEASE......



nota kaki: listening to jiwang song whenever I miss him.~

Thursday, January 26, 2012

Kelemahan...

Aku manusia biasa...
Aku da kelemahan...

Tipu kalau aku cakap aku x cemburu tengok orang lain...
And that is my weakness..
Sorry...

Really sorry....

I have said this..
Kadang2 kekecewaan tu perlu so that kita menghargai setiap kebahagiaan yang kita ada...

Tapi kekecewaan adalah sesuatu yang sukar di handle..

Friday, January 20, 2012

One Liter of Tears.

Do you ever heard about 'One Liter of Tears'?
I never heard about it till I go through my external hard disk and found one folder with that title..
It is a drama...sad-ending drama but full of encouragement and also moral values...


It is a diary of a girl name Kitou Aya...
She suffered a disease which is cannot be cured...
the disease are attacking her brain part which make her gradually lost control of herself...
Watching the drama make me cry and maybe more than one liter of tears....


And for your info, that drama is based on true story...
And the diary was published.....


Who want to read Aya's diary which already translated in English, find it here...
http://diaryofaya-onelitreoftears.blogspot.com/


Reading the diary and watching the drama made me realize, my life isn't hard as her...
And I should not put fullstop in trying...
Go NJ go!!!


Aku taknak meletak harapan tapi tanpa sedar harapan yang ada telah melangit...
Dan aku sedar, andai harapan itu tak tercapai dek tangan...
Aku yang kan merasa sakitnya harapan pecah berderai...
And it will take sometimes to be strong again...

Wednesday, January 11, 2012

Emosi Unstable..

Huh..
Esok nak ke KL...
Jumaat saye ade interview untuk kesekian kalinya...
Ceh padahal baru berapa kali kalau nak dibamdingkan dengan orang lain...

Interview at KakZiha's office...
With Kak Wan also...


Secara jujur, aku tak yakin nak pergi interview ni...
And aku macam tak bersedia...
But then I'll try my best....


Boleh doakan saya???
This is the first step so I can achieve my dream

Mood and emosi tengah tak stabil..
Tak tahu kenapa...
Haila...


Helpless and hopeless....



nota kaki: Ally Iskandar nak kawen dah...huhu...dengan girl sebaya aku plak tu...jeles!!!!


Monday, January 9, 2012

Tanda-Tanda Saat Kematian



100 hari : Seluruh badan rasa bergegar.

60 hari : Pusat rasa bergerak-gerak.

40 hari : Daun dengan nama orang yang akan mati di arash akan jatuh dan malaikat maut pun datang kepada orang dengan nama tersebut lalu mendampinginya sehingga saat kematiannya. Kadang-kadang orang yang akan mati itu akan merasa atau nampak kehadiran malaikat maut tersebut dan akan sering kelihatan seperti sedang rungsing.

7 hari : Mengidam makanan.

5 hari : Anak lidah bergerak-gerak.

3 hari : Bahagian tengah di dahi bergerak-gerak.

2 hari : Seluruh dahi rasa bergerak-gerak.

1 hari : Terasa bahagian ubun bergerak-gerak di antara waktu subuh and asar.

Saat akhir : Terasa sejuk dari bahagian pusat hingga ke tulang solbi (di bahagian belakang badan).

Seelok-eloknya bila sudah merasa tanda yang akhir sekali, mengucap dalam keadaan qiam and jangan lagi bercakap-cakap.

******Bila Malaikat Mencabut Nyawa******

Baginda Rasullullah S.A.W bersabda:
"Apabila telah sampai ajal seseorang itu maka akan masuklah satu kumpulan malaikat ke dalam lubang-lubang kecil dalam badan dan kemudian mereka menarik rohnya melalui kedua-dua telapak kakinya sehingga sampai kelutut. Setelah itu datang pula sekumpulan malaikat yang lain masuk menarik roh dari lutut hingga sampai ke perut dan kemudiannya mereka keluar. Datang lagi satu kumpulan malaikat yang lain masuk dan menarik rohnya dari perut hingga sampai ke dada dan kemudiannya mereka keluar. Dan akhir sekali datang lagi satu kumpulan malaikat masuk dan menarik roh dari dadanya hingga sampai ke kerongkong dan itulah yang dikatakan saat nazak orang itu."

Sambung Rasullullah S.A.W. lagi:
"Kalau orang yang nazak itu orang yang beriman, maka malaikat Jibrail A.S. akan menebarkan sayapnya yang disebelah kanan sehingga orang yang nazak itu dapat melihat kedudukannya di syurga. Apabila orang yang beriman itu melihat syurga, maka dia akan lupa kepada orang yang berada disekelilinginya. Ini adalah kerana sangat rindunya pada syurga dan melihat terus pandangannya kepada sayap Jibrail A.S."

Kalau orang yang nazak itu orang munafik, maka Jibrail A.S. akan menebarkan sayap disebelah kiri. Maka orang yang nazak tu dapat melihat kedudukannya di neraka dan dalam masa itu orang itu tidak lagi melihat orang disekelilinginya. Ini adalah kerana terlalu takutnya apabila melihat neraka yang akan menjadi tempat tinggalnya.

Dari sebuah hadis bahawa apabila Allah S.W.T. menghendaki seorang mukmin itu dicabut nyawanya maka datanglah malaikat maut.Apabila malaikat maut hendak mencabut roh orang mukmin itu dari arah mulut maka keluarlah zikir dari mulut orang mukmin itu dengan berkata:

"Tidak ada jalan bagimu mencabut roh orang ini melalui jalan ini kerana orang ini sentiasa menjadikan lidahnya berzikir kepada Allah S.W.T." Setelah malaikat maut mendengar penjelasan itu, maka dia pun kembali kepada Allah S.W.T. dan menjelaskan apa yang diucapkan oleh lidah orang mukmin itu. Lalu
Allah S.W.T. berfirman yang bermaksud:

"Wahai malaikat maut, kamu cabutlah ruhnya dari arah lain." Sebaik saja malaikat maut mendapat perintah Allah S.W.T. maka malaikat maut pun cuba mencabut roh orang mukmin dari arah tangan. Tapi keluarlah sedekah dari arah tangan orang mukmin itu, keluarlah usapan kepala anak-anak yatim dan keluar penulisan ilmu. Maka berkata tangan: Tidak ada jalan bagimu untuk mencabut roh orang mukmin dari arah ini, tangan ini telah mengeluarkan sedekah, tangan ini mengusap kepala anak-anak yatim dan tangan ini menulis ilmu pengetahuan."

Oleh kerana malaikat maut gagal untuk mencabut roh orang mukmin dari arah tangan maka malaikat maut cuba pula dari arah kaki. Malangnya malaikat maut juga gagal melakukan sebab kaki berkata:

"Tidak ada jalan bagimu dari arah ini kerana kaki ini sentiasa berjalan berulang alik mengerjakan solat dengan berjemaah dan kaki ini juga berjalan menghadiri majlis-majlis ilmu."

Apabila gagal malaikat maut, mencabut roh orang mukmin dari arah kaki, maka malaikat maut cuba pula dari arah telinga. Sebaik saja malaikat maut menghampiri telinga maka telinga pun berkata:

"Tidak ada jalan bagimu dari arah ini kerana telinga ini sentiasa mendengar bacaan Al-Quran dan zikir." Akhir sekali malaikat maut cuba mencabut orang mukmin dari arah mata tetapi baru saja hendak menghampiri mata maka berkata mata:

"Tidak ada jalan bagimu dari arah ini sebab mata ini sentiasa melihat beberapa mushaf dan kitab-kitab dan mata ini sentiasa menangis kerana takutkan Allah." Setelah gagal maka malaikat maut kembali kepada Allah S.W.T. Kemudian Allah S.W.T. berfirman yang bermaksud: "Wahai malaikatKu, tulis AsmaKu ditelapak tanganmu dan tunjukkan kepada roh orang yang beriman itu." Sebaik saja mendapat perintah Allah S.W.T. maka malaikat maut menghampiri roh orang itu dan menunjukkan Asma Allah S.W.T.

Sebaik saja melihat Asma Allah dan cintanya kepada Allah S.W.T maka keluarlah roh tersebut dari arah mulut dengan tenang.

Abu Bakar R.A. telah ditanya tentang kemana roh pergi setelah ia keluar dari jasad. Maka berkata Abu Bakar R.A:"Roh itu menuju ketujuh tempat:-

1. Roh para Nabi dan utusan menuju ke Syurga Adnin.
2. Roh para ulama menuju ke Syurga Firdaus.
3. Roh mereka yang berbahagia menuju ke Syurga Illiyyina.
4. Roh para shuhada berterbangan seperti burung di syurga mengikut kehendak mereka.
5. Roh para mukmin yang berdosa akan tergantung di udara tidak di bumi dan tidak di langit sampai hari kiamat.
6. Roh anak-anak orang yang beriman akan berada di gunung dari minyak misik.
7. Roh orang-orang kafir akan berada dalam neraka Sijjin, mereka diseksa berserta jasadnya sampai hari Kiamat."

Telah bersabda Rasullullah S.A.W: Tiga kelompok manusia yang akan dijabat tangannya oleh para malaikat pada hari mereka keluar dari kuburnya:-

1. Orang-orang yang mati syahid.
2. Orang-orang yang mengerjakan solat malam dalam bulan ramadhan.
3. Orang berpuasa di hari Arafah.


Sekian untuk ingatan kita bersama....




I took this from FB...sekadar renungan bersama..

Hate IT!!!

Sungguh aku tak suka kena paksa!!!!!
Don't PUSH ME!!!!!

Saturday, January 7, 2012

CINTA TERAKHIR...

Buatkamu yang selalu ada dalam hati.....


Kau Cinta pertamaku
Engkau cinta terakhirku
Tiada apa yang bisa menafikan kasih kita...

Kau ayu dimataku
Satu antara seribu
Tiada tara didunia...

Mungkin kan terputus di tengah jalan
Mungkin kan terlerai tanpa ikatan
Usah ragu dengan takdir...

Mungkin kitakan berbeza haluan
Berakhirnya cerita percintaan
Segalanya ketentuan Tuhan....






nota kaki: baru lepas menonton Ombak Rindu....huuu...

Thursday, January 5, 2012

FOR YOU...

Kerana cinta...
Hidupku pun berubah...
Cinta mengajarku erti...
Kasih rindu dan luka...

Tahukah engkau
Betapa aku sayang
Setiap hari ku rindu
Dan terbayang wajahmu
Betapa syahdunya

Lumrah dalam cinta
Waktu sedang suka, hidup bahagia
Resah dalam cinta, pedih tak terkata
Bila hati luka, jiwa sengsara

Kepada kekasih ku...
Ingat pesanku...
Jangan kau hancurkan hatiku...

Engkau dan aku pernah mengukir janji
Untuk terus bersama walau apapun terjadi
Jika ada silap ku...harap maafkan lah aku
Demi kerana cinta kau takkan ku lupakan


nota kaki: mood tgah jiwang....layan....

Tuesday, January 3, 2012

HIDUP

Life....Zindagi...


Laluan hidup manusia takkan sama....even for a twin..
Ada yang kita nampak seakan mudah saja laluan hidupnya sedangkan yang merasa dan melaluinya bukan kita tapi mereka sendiri..
Dan adakalanya kita mengeluh kerana laluan kita yang berliku..dan penuh onak duri...
Sedangkan apa yang seharusnya kita lakukan ialah menempuh segalanya dengan sabar dan tabah...serta sentiasa ingat bahawa liku2 yang kita lalui adalah sebagai tanda DIA menyayangi kita....
DIA...our ALLAH....



Kadang2, aku...
Seorang manusia biasa...
Terleka dan terlupa...
Malah hidup aku selalu dihiasi perasaan2 yang tak sepatutnya hadir...
Lalu timbul rasa yang negatif dan menyesakkan kepala dan hati...


Dan kamu mesti tahu betapa sukarnya menukarkan sesuatu yang negatif kepada positif...
Ya, dan aku sedang belajar untuk menjadikan sesuatu yang negatif menjadi positif...
Trying so hard.....
Tapi aku tak tahu bile aku akan berjaya atau boleh ke aku melakukannya...





AH....jangan tanya kenapa aku menulis sesuatu yang pelik...kerana jawapannya aku dah kunci dlam hati aku dan kuncinya telah aku buang jauh2....



nota kaki: leka menulis sampai kalah game yang aku tengah main ni....hish....

INDAHNYA CIPTAAN ALLAH

There was an error in this gadget