ASSALAMUALAIKUM...

This is my page....
My place to say what I feel, What I think and what happen to me..
So, please do read but don't get any negative feelings to me...
I'm just me...
ready to learn and listen....

MY CUTIE


Friday, November 4, 2011

Zaman Sekarang.....Menakutkan...

Kenapa cakap menakutkan...
Sebab, sekarang ni macam2 yang berlaku....
Natural disaster, kes jenayah and also kes akidah terpesong pon ade...
Tu tak termasuk bila DAJJAL datang...
Tu semua dugaan kan...


Yela, kiamat makin menghampiri kan, bumi pon dah tua...


Jenayah kat mana2 je...
Terbaru aku dengar ade kes pecah masuk kat fasa 3...
Kalau setakat merompak takpe la jugak, anak perempuan mangsa kena rogol...
Kesian mangsa tu...
Nasib baik masa duk area sana, tak berlaku apa-apa...


Natural disaster... sekarang kan musin tengkujuh..
Dan selalunya banjir..
aku terbaca yang tahun ni akan banjir teruk...
Tapi tak pasti la kesahihannya sebab semua tu kan di tangan ALLAH...
Harap. keadaan akan terkawal la...
Kalau banjir, tu dugaan dari ALLAH...
Just make sure that everything is under control..
Safety first...kalau ade anak, jaga...
Biar anak nangis sekarang jangan anda yang menangis kemudian...(ni amik dari iklan....heheh)



Terbaru, pasal kes murtad...
Sebenarnya dah lama kan isu ni..
Cuma bangkit semula...
Menakutkan, scary...
Yela, aku tergolong dalam golongan yang iman tu masih senipis kulit bawang..
Ilmu pon tak banyak mana...Takut jugak kan terpesong...
MINTA DIJAUHKAN LA...NAUZUBILLAH....
Jadi aku rasa, nak elak terpengaruh, banyakkan la membaca buku ilmiah...
Pasal2 kes murtad pon banyak dah kat internet...baca je la..
At least kita ade SEDIKIT pengetahuan....




Paling menakutkan bila fikir KIAMAT semakin menghampiri...
Jangan tanya bila sebab KIAMAT tetap akan datang...
Itu janji ALLAH...
Sebelum KIAMAT, dah tertulis DAJJAL akan bangkit dan menyesatkan umat manusia..
Pernah tak terfikir, mampu ke kita bertahan dari tersesat???

Kuat ke kita bersabar dan terus berada di jalanNYA???


Kehidupan sekarang ni MENAKUTKAN...betul tak???
Apa yang penting, hati kita...
Andai hati kita ade iman dan dihiasi ilmu dan nafsu dapat dijaga,
INSYA ALLAH, kita terselamat...



Harap-harapnya, kita semua selalu di bawah lindunganNYA,
Tuhan kita yang satu, ALLAH SWT...


Ya ALLAH, Yang Maha Besar lagi Maha Berkuasa,
Aku bermohon kepadaMu Ya ALLAH...
Lindungilah aku, keluargaku dan saudara se-Islam ku..
Dari segala bencana dan fitnah...
Berilah kami kekuatan menghadapi segala dugaan yang mendatang...
Sesungguhnya ENGKAU Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...




nota kaki: sedang sibuk membuat persiapan hari raya aidiladha walaupon tak semeriah hari raya aidilfitri...
Selamat Menyambut Hari Raya Aidiladha...semoga aidiladha ini membawa seribu pengertian dan pengajaran kepada kita semua...


To my adik, beraya di perantauan juga satu korban....bersabarlah....  :)

Wednesday, November 2, 2011

After 5 Months...

It has been 3 days since my adik went away...huhu..
She hired and now working as AEHO at Selayang Municipal Council...
So, right no it only me at home...
And this Raya Korban, she may be not at home...
My sisters also beraya at in-law's houses..
A little bit tak meriah la....


And after 5 months, I done the laundry...
Huhu...
Usually adik done that while I wash the dishes...
Now, its all done by me...

And today I be the chef in the house...
My mom bu shifu...not well...
Bantai je masak...
Kangkung belacan and goreng ikan jek...
maybe it simple to you but a great achievement for me...
Bangga sekejap...


Today's activities are blog walking and read online novel..
Nak bace?? klik sini Cik Bunga Dan Encik Sombong..
BEST!!!!!





nota kaki: felt empty....and trying to solve it myself without burden others....orang lain pon ade masalah kan...let it be deep inside my heart....

INDAHNYA CIPTAAN ALLAH

There was an error in this gadget