ASSALAMUALAIKUM...

This is my page....
My place to say what I feel, What I think and what happen to me..
So, please do read but don't get any negative feelings to me...
I'm just me...
ready to learn and listen....

MY CUTIE


Thursday, January 9, 2014

Umur...

Assalamualikum..
Tiba-tiba rajin nak taip entri...


Tahun ni, aku dah berumur lebih suku abad...
Aku tekankan LEBIH suku abad...
Kalau tahun lepas, bila orang persoal tentang umur dan jodoh...
Aku masih mampu menjawab dengan senyuman...


Namun, masuk tahun 2014..
Bila berbicara soal umur dan jodoh..
Aku terasa takut...
Sebab umur dah banyak tapi calon takde lagi...
Hahaha...


Yang lebih menakutkan...
Bila aku dikelilingi kawan2 yang dah kahwin...
And kakak aku kahwin pon masa umur aku sekarang...
So terasa macam aku ketinggalan...



Siapa yang tak risau kan..
Tapi apa aku boleh buat??
Kalau dah ditentukan aku tak kahwin lagi..
Kenalah redha...


And kalau aku ditakdirkan sendiri sampai bila2 pon,
Aku kena redha...
:)


Siapa yang taknak bersuami dan ada anak kan...
Rasa tu lagi kuat bila kawan2 dah dapat anak comel2...
Hati selalu bertanya, bila pulak giliran aku?
Bila lagi aku nak jadi macam diorang...
Tapi aku faham...
Andai jodoh tak sampai lagi, it means I am not ready yet for the responsibilities...
So aku selalu pujuk hati sendiri..
Eh2 tetiba rasa nak nangis ni apahal...haih..~



Ade orang cakap..
'Daripada berharap dapat jodoh yang baik...baiklah jadikan diri sendiri jodoh yang baik'
maksudnya, lebih baik kita menjadi yang lebih baik dan jodoh yang baik tu akan datang sendiri...



So, right now...
Lets pray for the best....


Be strong NJ....


Jangan tinggal dalam kenangan...
step forward and move on dear heart...


No comments:

Post a Comment

please leave your comment here....thanks.. :-p