ASSALAMUALAIKUM...

This is my page....
My place to say what I feel, What I think and what happen to me..
So, please do read but don't get any negative feelings to me...
I'm just me...
ready to learn and listen....

MY CUTIE


Wednesday, January 29, 2014

Sambungan....

Assalamualaikum...

kenapa tajuk 'sambungan'?
Sebab nak menulis sambungan topik yang lepas...
POLIGAMI..

Kalau hari tu bercerita tentang pendapat seorang lelaki..
Hari ni aku bercerita pendapat seorang perempuan...
Tapi bukan aku...
Siapa?
Biarlah rahsia.

Aku yang memulakan persoalan ni..

'Setuju tak dengan poligami?'
'Setuju tapi bukan aku,' kawan aku jawab.
'Kenapa?' aku tanya semula
'Sebab aku nak jaga iman aku. Aku cemburu, takut sebab cemburu, iman aku berkurang. Akhirnya nanti aku derhaka dengan suami aku,' cepat je dia jawab. dan aku terdiam...

Lepas tu kawan aku sambung,
'kalau betul lelaki nak berpoligami, seorang suami perlu lebih hebat dari isteri. hebat in term of education, carrier also religion and love. Kalau mengaji pun tak pandai, macam mana nak ajar isteri?'
Aku mengiakan kata-kata dia.

Then, aku tanya lagi...
'Katalah kawan kau nak jadi isteri no 2, apa kau nak buat??'

point pertama dia:
'Brainwash dia dulu. tanya, betul ke nak kahwin dengan suami orang? pernah tanya isteri dan anak2 si lelaki? tahu perasaan mereka??'

point kedua:
'ingatkan dia kewangan perlu kukuh, kesabaran perlu tinggi. kalau kata, tiada kesabaran, baik lupakan sebab dugaan sangat tinggi.

Point ke3
'tanya ape purpose perkahwinan tersebut. perlu ke perkahwinan tu?'


Perbincangan tu terhenti setakat tu je sebab aku tak tahu nak tanya apa lagi...
Sebab poligami topik yang nampak ringan tapi isinya dangat berat..
Lagipon aku tanya masa kitorang dalam training ape ntah hari tu...



So, ape pendapat korang?
Setuju dengan poligami??? rasanya kena setuju sebab tu hukum ALLAH...
Tapi pada sapa yang mampu menghadapi poligami dengan sabar dan redha, memang la isteri yang baik....




Aku tengah batuk, selsema dan demam masa menaip ni.
Gara-gara tak cukup rehat dan stress dengan macam macam benda.
Kawan aku cakap limau mandarin boleh buat batuk lagi teruk..
Aku pon buat la research sikit...and adalah a few people said the same thing..
So aku pon macam 'ooo, betul la limau ni buat batuk aku jadi teruk,'
Tapi, sambil cari maklumat tu....2 biji limau mandarin aku telan...
huhu... -_-'
Tak boleh nak buat apa;, favourite kan....huhu...




Till the next entry yang tah bila...
Take care...(gaya menaip, macam ade peminat yang baca blog aku)


Jumaat nak balik kampung!!!
yeay!!

No comments:

Post a Comment

please leave your comment here....thanks.. :-p