ASSALAMUALAIKUM...

This is my page....
My place to say what I feel, What I think and what happen to me..
So, please do read but don't get any negative feelings to me...
I'm just me...
ready to learn and listen....

MY CUTIE


Thursday, June 20, 2013

Kejutan demi Kejutan

Assalamualaikum...


Dugaan datang menimpa...
Namun mungkin sebab ALLAH nak tengok sekuat mana aku...
Dan aku berpegang pada kata-kata,
ALLAH takkan turunkan ujian yang hambaNYA tak mampu tanggung...



Bila sesuatu yang kita rancang tak menjadi, kita kena percaya bahawa rancangan DIA yang kat atas sana lagi baik untuk kita..
Tapi bila sesuatu yang kita percaya milik kita, tapi sebenarnya milik orang lain...
Apa yang perlu aku buat??


Mempercayai dan kepercayaan di khianati???
Sakit, tak perlu cakap...
Hancur berkecai tak tinggal apa...


Aku jahat, aku tak baik...
Tapi jangan buat aku macam orang bodoh...


Apa lagi yang tinggal untuk aku??
Sekiranya semuanya kau dah rampas...
Kenangan yang ada, aku tak tau itu palsu atau tidak...


Kawan berpesan, 'kuatlah...'
Kakak kata 'cari hidup sendiri'
tapi mampu ke aku??


Sehingga semalam,
Aku berpegang pada janji yang dulu..
Walau ape pon jadi, aku masih berharap...
Namun tika dan saat ini...
Harapan itu hancur lumat..tanpa aku pinta...
Harapan itu aku kuburkan tanpa rela...
Kerana aku sedar, harapan itu hanya pada aku...tidak pada dia...


Mengubat hati yang terluka bukan semudah makan ubat pahit yang diberikan doktor...
Malah doktor pon takde ubat...
Tapi, harapnya...aku terus kuat untuk hidup bersama kenangan yang belum tentu betul...
Boleh doakan aku kuat???
Pretty please...



Kepada kamu yang berkenaan..
Terima kasih sebab hadir dalam hidup aku dan meninggalkan jejak...
Terima kasih untuk kenangan yang ada...
Terima kasih untuk pengajaran yang aku dapat...
Aku doakan kau bahagia bersama orang tersayang...atau mungkin isteri tersayang...
Untuk membenci aku tak mampu...
Jadi, boleh tak, jangan pernah muncul depan aku lagi???
Supaya aku boleh terus melangkah tanpa menoleh ke belakang?




Ya ALLAH, sakitnya KAU saja yang tahu...
Jadi aku mohon YA ALLAH...
Berikan aku kekuatan dan ketenangan...
Aku percaya kepada rancanganMU...
Aku redha..



Allow me to cry for today so that I can be much more stronger later...
I'm sorry I break my promise to you friend...
I thought I'm strong enough...
Rupanya hati aku serapuh biskut...

No comments:

Post a Comment

please leave your comment here....thanks.. :-p