ASSALAMUALAIKUM...

This is my page....
My place to say what I feel, What I think and what happen to me..
So, please do read but don't get any negative feelings to me...
I'm just me...
ready to learn and listen....

MY CUTIE


Friday, June 4, 2010

pipit dan enggang..

ibarat enggang dan pipit...
kenapa enggang dan pipit tak boleh bersama???
bukankah kedua-duanya juga adalah burung...
mengapa tidak mereka dapat bersama-sama merentas birunya langit..
membelah indahnya awan...
perlukah dibeza-bezakan mereka..



ok. lupakan enggang dan pipit...
there is some that I want to write about enggang dan pipit tapi....biarlah aku simpan sendiri...
siapa enggang dan siapa pipit, biarlah aku pendamkan jauh di lubuk hati aku...




just now, I asked mak...
"mak, macam mana kalau salah seorang anak mak diberi tugas ke Gaza? Mak bagi tak pergi?"
mak diam kejap...
"kalau mak, tak payah la...selagi boleh elak, elak la.."

tapi mak, orang teringin nak pergi..
tak tahu la,
mungkin amal aku tak lengkap, tak banyak lagi...
mungkin aku punyai iman yang senipis kulit bawang..
mungkin aku masih lagi manusia yang rendah tahapnya di sisi DIA..
mungkin dengan kata lain, aku masih belum bersedia untuk menghadap ILLAHI...
tapi jauh di sudut hati aku,
aku ingin ke sana..
bukan riak atau menunjuk-nunjuk..
tapi aku sekadar berkongsi apa yang aku rasakan saat ini...



kepada sesiapa yang membaca entri ini, mari la kita doa sama-sama...
semoga kapal yang menuju ke Gaza selamat sampai dan bantuan dapat di hulurkan kepada penduduk Palestin...
semoga semua sukarelawan yang pergi akan selamat kembali ke pangkuan keluarga mereka..
amin....

1 comment:

please leave your comment here....thanks.. :-p