ASSALAMUALAIKUM...

This is my page....
My place to say what I feel, What I think and what happen to me..
So, please do read but don't get any negative feelings to me...
I'm just me...
ready to learn and listen....

MY CUTIE


Wednesday, June 2, 2010

Kantoi..

alamak, dah terkantoi dengan mak beli jandphone baru..
hahaha..
kantaoi masa kat rumah kak ani....
tapi mak diam jek..
so, no comment la..


hari sabtu, balik dari rumah pak ngah, kak ani sekeluarga ikut balik kahang timur...
dari kitorang sampai rumah kak ani sampai nak balik, ijat naek kerete angah @ abang awi jek..
hahaha..

'ijat nak naik kereta sape?'
'kete angah'

pandai memilihkan..

angah die pun selalu la dengki..
'tak payah. ijat nakal. ijat naik kete ayah,'

ijat, that child has become smarter than before..
and he still manja as before..

'ibu wat' that is his dialogue whenever he want susu or take bath..
jarang sangat nak dengar ayat lain..

hari isnin, I ate roti with susu..

'oti, oti.' (roti,roti)
aku yang tengah lapar ni, tak sampai hati nak makan sendiri.
so, suapkan die sekali..

'edap, edap' (sedap,sedap)
'ijat makan apa?' saja aku tanye pada ijat...
'oti jem' (roti jem)
'roti jem susu'
'oti susu' (roti susu)
'sape buat ijat?'
'auntie wat' (auntie buat)

this cute child pun tahu macam mane nak pujuk aku..
pagi semalam suddenly je die pukul pipi aku..
nak marah,tak sampai hati..
tak marah, tak patut..
last2 aku tak kawan die..

'auntie tak nak kawan ijat. ijat nakal,' then I left him.
'auntie,auntie,' he called me then show me the senyum face...
senyum yang sampai nampak gigi and tertutup mata..
macam mana la aku nak marah lama-lama..
isyh ijat ijat..

yesterday, kak ani siapkan die dulu masa nak gerak balik..
kak ani and abang faizal tak siap lagi..
die dah cantik, apa lagi..
duduk kat tepi pintu pakai kasut baru die...

'ijat nak pergi mane tu?'
'nak alik' dengan selambanye die cakap macam tu..
pastu keluar..
aku ikut je la..
ajak masuk rumah lagi, tak nak langsung..
dah pandai sekarang...
dah tau nak balik rumah sendiri..

that is ijat yang manja and selalu buat orang ketawa..
the one yang nak dapat adik raye nanti..
tak tau la macam mane kak ani nak handle nanti...
harap, harap it will be fine...

No comments:

Post a Comment

please leave your comment here....thanks.. :-p