ASSALAMUALAIKUM...

This is my page....
My place to say what I feel, What I think and what happen to me..
So, please do read but don't get any negative feelings to me...
I'm just me...
ready to learn and listen....

MY CUTIE


Saturday, January 2, 2010

Perjalanan Bermula Semula...

Hari ni, aku selamat mendaftar di Kampus Puncak Alam...
Perjalanan yang sangat panjang sebelum sampai kat sini...
Hari Khamis, aku dah gerak pergi JB, umah kak ani..
Hari Jumaat aku gerak pergi Klang and pagi ni aku daftar kolej...

Pukul 8.45 aku dah sampai kolej..uruskan pendaftaran sendiri..
bila tengok orang sekeliling datang dengan family, I felt a little bit sad...
Yelah, sorang-sorang kan..
Sebelum ni kan ada adik and last sem my parents sempat datang kejap..
Tapi sem ni, no one is with me...huu...

I just want to share something...or maybe ask something..
Do you ever feel that you have take the wrong way or wrong choice in your life...
Which it can effect you entire life...
And when you realize that it is the wrong one, it actually already late to change the decision and you only have one way to go..
Do you ever feel like that?

Now, I feel like I should not take this course...
but now I can't do anything more...
I just have one way...
I need to continue what I am doing now and let the time decide what will happen to me..
Entah la....
All the things are still samar-samar..
I don't know..
I just can hope that I can do better after this..
I hope...

Tahun baru dah menjelma..
ahlan wasahlan 2010..
Ada azam baru?
Aku tak pernah tetapkan azam baru...
Bukan lah aku cakap azam tak penting..tak, aku tak maksudkan macam tu...
Bagi aku, yes..azam perlu ada tapi taklah hanya pada awal tahun...
Aku lebih suka berazam benda yang lebih general like...
aku nak jadi lebih baik...

Bukan sebab tak ada keyakinan....tapi mungkin jugak kot...
aku bukan seorang yang kuat semangat...
I know my limit...
And I'm not the person that will force myself to get anything..
Except it is really important...
Jangan fikir aku seorang yang kuat semangat sebelum kenal aku sebab aku cepat putus asa and patah semangat...

Okay, aku tahu azam memang penting sebab azam boleh tolong kita capai setiap apa yang kita nak...
Tapi kalau ada azam yang sekadar azam pun tak guna jugak...
lebih baik tak ada azam daripada ada azam tapi kita cuma sekadar berazam tanpa ada usaha..
cuba tanya diri sendiri, ada tak azam yang tak tertunai?
kalau tak ada, baguslah...korang memang orang yang bagus...
Tapi kalau ada, itu maknanya kita kena munasabah diri sendiri...

Aku orang yang mana?????
entahlah...tak tau nak jawab sebab aku sangat jarang berazam...
kalau ada pun, aku dah tak ingat apa azam aku...
Aku tak kisah kalau orang nak kata aku ni pelik ataupun bodoh..
I dont care..
This is me..
Myself..
tak ada orang lain yang faham diri aku lebih daripada aku faham diri aku sendiri...

No comments:

Post a Comment

please leave your comment here....thanks.. :-p