ASSALAMUALAIKUM...

This is my page....
My place to say what I feel, What I think and what happen to me..
So, please do read but don't get any negative feelings to me...
I'm just me...
ready to learn and listen....

MY CUTIE


Sunday, June 21, 2009

Family Story

Yesterday, macam yang aku cakap....I'm going to Muar, Bandar Maharani... aku gerak pukul 8 even me n my parent ready at 7... then stop at satu warung tepi jalan for breakfast ambil wait for my auntie n uncle which also with their daughter and grandson, Haikal. After that, we go to my Atuk sedara punya rumah. But, unfortunately....he is not there. He is at hospital to do the hemodialysis (tak tahu the right spelling). So then, we go straight to the rumah arwah Wak Jenab, my auntie. There, I meet with all my mother's siblings except my Busu and Long Amah. My busu was on the way bila my father ajak kitorang balik. Tapi kitorang makan dulu...Ada buah tembikai..

On the way balik, kitorang singgah my Busu's house. He is my father's younger brother. Kat sana pun Busu bagi makan lagi plus ada buah tembikai, my favorite... About half to one hour we stay there. Then, we going to my Bibik's house.To people out there who is not Jawa... bibik here means Makcik or auntie. On the way, my father bought WATERMELONS!!! 4 for RM10. We also go the Kedai 2 ringgit which we met Cik Nandong and his family, Cik Tong with her daugther and son in law and my Busu and his family. At my Bibik's house, we stay there about two or three hours. The plan is my father and his friend want to go for fishing...but sebab air sungai surut, the plan is canceled.

After eat the durian my Paman bought, kitorang siap-siap nak balik. Banyak cerita aku dengar even Bibik cakap dalam bahasa Jawa. Naseb baik aku faham....huhu. Paman and Bibik bagi kobis yang diorang tanam depan rumah and baki durian yang Paman beli...semalam, baru aku tahu... Kakak Farah, my cousin tak boleh bau durian...

8pm, we arrive home, safely. So tired but still need to basuh pinggan and kemas rumah. After mandi, aku masak maggi je. Badan dah rse penat sangat. My sweetheart seronok sangat tengok bola sampai mesej aku pun dibiarkan sepi. I sleep at 10 plus2.

Adabenda lain yang aku nak cerita kat sini... its about my mother's family. My grand father pass away 7 years ago and after that, semua adik beradik mak aku setuju nak tukar tanah rumah arwah atuk kat Busu. Dah tandatangan surat penyerahan depan pegawai yang berkenaan lagi... then, tetibe je kakak mak aku ni and her husband cakap, hasil kebun atuk aku patutnya kena bahagi pada adik beradik. semalam pulak, ada cerita baru. Orang yang sama cakap busu aku makan duit anak yatim (adik beradik mak aku), duit haram. Pada aku, bila dah setuju nak serah tanah pada busu aku, hasil tu halal la. aku pun tak faham la apa yang makcik aku and laki die nak. Busu aku yang jaga nenek aku sekarang. busu aku yang tanggung makam minum, jaga nenek aku. apa salahnya hasil tu bagi kat Busu je. Makcik aku tu, bukan miskin sampai mintak sedekah....aga kebun sawit, ada lembu...boleh je laki die pegi umrah...nak apa lagi....tak faham tak faham...

kesimpulannya, jangan la nak berebut. jangan complicated kan keadaan k....

No comments:

Post a Comment

please leave your comment here....thanks.. :-p