ASSALAMUALAIKUM...

This is my page....
My place to say what I feel, What I think and what happen to me..
So, please do read but don't get any negative feelings to me...
I'm just me...
ready to learn and listen....

MY CUTIE


Saturday, June 16, 2012

Angan2..

Ok, hari ni saye nak cerita pasal angan2 saye!!!
Kalau tak nak tahu silala close tab ni ok...




Tak tahu la, sejak2 dah bekerja ni..
Kebanyakan orang tanye bila nak kawen..
Soalan biasa bila kita dah berumur 20 lebih dan dah kerja..
Dan jawapan aku senang je...
nanti la dulu...baru sangat kerja...
nak kumpul harta dulu...
Tak pon nak amik Master dulu baru kawen..




Tapi, jujur aku cakap...
Bila tengok gambar kawan2 yang dah kawen...
Tengok betapa bahagianya diorang dengan pasangan...
Kalau yang ada anak, comel2 je anak diorang...
And bila balik keje, ada husband yang datang amik..






Rasa nak kawen tu datang secara tiba-tiba..
Terasa nak seseorang yang kita panggil suami..
At least tak lah sesorang kat rumah kan..
Sekurang-kurangnya bila tension pasal kerja, ade la orang nak dengar kira merungut manja...
Sekurang-kurangnya makan malam aku berteman...
Sekurang-kurangnya hujung minggu aku tak keseorangan...
Sekurang-kurangnya aku ada peneman bila nak keluar...




Tapi sayangnya, entah bila la aku nak kawen...
Kenapa?? sebab aku belum cukup bersedia nak memikul tanggungjawab as a wife..
Nak kawen mungkin senang tapi tanggungjawab lepas kawen tu yang susah sikit.




Aku:
Tak pandai masak....
Tak berapa rajin mengemas...
Tak berapa pandai berhias..
Tak reti nak berkebun, cantikkan laman rumah..
Dan aku bukan la lemah lembut yang boleh sejukkan hati suami..




Dan sebab itu aku rasa, aku tak layak lagi nak kawen...
Kalau lelaki baca entry ni terus reject aku kan...
hahaha...




Tapi angan-angan aku besar..
Dulu nak suami pilot... tapi bila fikir selalu kena tinggal, aku terus tak nak pilot walaupon gaji besar...
Heheh...Aku nak dia selalu ada untuk aku...selalu ada dekat dengan aku...
Aku nak suami yang sederhana je...sebab aku tak cantik...
Kalau dapat suami handsome, aku anggap tu bonus la... heheh
Apa yang penting dia kena la penyabar sebab aku seorang yang cepat melenting, tak berapa nak sabar...
Selain tu, dia kena sabar layan kerenah aku yang banyak macam and sangat manja...
Dia kena matang sebab aku kebudak-budakkan...
Yang penting sekali.. dia terima aku seadanya dan boleh terima family aku sebaiknya...
Sebab bagi aku, bila dia kita kawen dengan seseorang, bermaksud kitakawen dengan family dia sekali...
And lastly of course suka and pandai jaga budak kecik.. sebab aku suka budak kecik tapi x berapa nak pandai jaga budak...heheh



Mesti korang cakap aku demand kan..
Hahaha...
Ada aku kisah??? Sebab ni kan angan-angan aku...
Heheh..



Hati aku sakit..
Sakit sebab apa aku tak tau sebab tak jumpa doktor untuk check..
Tapi bila hati terluka, sakit tak payah cakap la kan...
Rasa macam nak menangis tapi air mata tak keluar...
Sungguh aku sakit kat hati sangat2...
Sapa ada ubat??? ble bagi tak?
T________T

No comments:

Post a Comment

please leave your comment here....thanks.. :-p