ASSALAMUALAIKUM...

This is my page....
My place to say what I feel, What I think and what happen to me..
So, please do read but don't get any negative feelings to me...
I'm just me...
ready to learn and listen....

MY CUTIE


Saturday, December 5, 2009

Kenangan...

Hari tu, aku rearrange balik my album. ternampk gambar aku kat PLKN...
mengusik jiwa...terimbau kenangan kat sana...
Banyak yang aku belajar kat PLKN...

aku masih ingat masa aku baca name aku kat dalam senarai nama peserta PLKN...terkejut + kecewa + benci...
Ok, actually before that aku dah tau aku dapat PLKN coz cikgu aku dah bagi surat sebelum SPM lagi...
Tapi aku still berharap yang aku tak terpilih...namun doa tak termakbul, aku kena pergi jugak...
aku pun pelik sebab, kawan aku yang memang nak pergi, tak dapat pergi...aku yang MEMANG taknak plak yang kena pergi...

Aku dapat PLKN kat Kuala Rompin, nama kem tu Summerset Resort...
actually memang resort tapi macam takde orang je...
Aku ingat lagi sedih gila masa bas aku nak gerak, ye la...first time tinggal jauh dari parents...
kat dalam bas aku kenal dgn kawan aku, nabila....budak mana ek...aiseh, aku lupa la...
tapi aku ingat aku kat dalam group Bravo..
banyak la kenangan aku kat sane..
kena denda hentak kaki beratus kali tu dah biasa cuma ada sekali tu kena hentak kaki time pakai baju kurung...peh, memang payah...

Kat PLKN, aku bangun seawal 4.30 pagi coz i need to clean my dorm, my bed and also the toilet..pastu kena beratur pagi pukul 6 kot..takpun 6.30...dah lupa.... kat sane, cadar kena tegang, takde kedut-kedut..kasut kitorang - boot, kasut p kelas and kasut sukan pun kena susun elok-elok kat bawah katil....

mase awal-awal tu, katil sape tak tegang memang kena denda sampai satu tahap, kena bawak katil pergi padang kawad...petang angkut balik masuk dorm...tapi ALHAMDULILLAH aku tak pernah kena macam tu..kalau kasut tak tersusun memang kena sepak...sape la tak sedih kan....

Apa yang seronok kat sana ek? kenal dengan kawan baru kot dari kelantan, terengganu, KL and also pahang...tapi PLKN banyak bagi aku pengalaman la...uruskan diri sendiri...yela, aku mana duduk asrama...

PLKN ajar aku macam-macam....it teach me to berdikari...aku jumpa macam-macam perangai dan ragam...Aku mengaku i'm not a good one there but nak buat macam mana, it is myself..Nak kata rindu kat PLKN, tak kot sebab...frankly speaking, I'm not really like PLKN....

Paling seronok kat PLKN time khidmat komuniti kot...first, kitorg kena bersihkan balairaya kmpung orang asli...memang dah tak macam balairaya...penuh dengan semak samun...dah terbiar...tapi memang kitorang tunggu khidmat komuniti cause itu jelah peluang nak keluar dari kem..kira macam hirup udara luar la...kalau tak, duduk je dalam kem...tengok benda yang sama and orang yang sama....

Aku bernasib baik, dapat tawaran ke matrikulasi,...so aku keluar lebih awal daripada waktu yang sepatutnya...aku tak berpeluang stay kat hutan...Takpe lah..sebab memang aku nantikan waktu nak keluar dari PLKN... huhu....

sekarang, semua tinggal kenangan yang tersimpan di dalam kotak memori...(",)



Sukan SEA dah bermula...mari kita beri sokongan padu kepada skuad negara....ceh, ayat skema...kalah menang adat pertandingan...yang penting atlit kita bersungguh-sungguh masa pertandingan...chayok! chayok!...

3 comments:

  1. huhu.. asal ttbe je msk skn sea..
    i2 je ke kngn kt plkn..
    mcm xckp je..
    hehe..

    ReplyDelete
  2. tetibe je msuk psal sukan sea sebab xske bile orang kutuk pasukan M'sia bila kalah...

    bnyk lg kngn PLKN tapi tak igt sgt la...huhu...

    ReplyDelete
  3. tetibe je msuk psal sukan sea sebab xske bile orang kutuk pasukan M'sia bila kalah...

    bnyk lg kngn PLKN tapi tak igt sgt la...huhu...

    ReplyDelete

please leave your comment here....thanks.. :-p