ASSALAMUALAIKUM...

This is my page....
My place to say what I feel, What I think and what happen to me..
So, please do read but don't get any negative feelings to me...
I'm just me...
ready to learn and listen....

MY CUTIE


Saturday, November 7, 2009

Try Bace Jap...

~a little bit of idea that came out from my mind just now. what do you think. please read and comment..(",)~


“Papa Ngah, baby kat mana ni? Kenapa semua benda warna putih?”

“Baby kat hospital, sayang. Tadi baby pengsan masa kita pergi taman. Baby ingat tak?” lama kanak-kanak itu berfikir sebelum dia mengangguk.

“Mana Ibu Ngah? Papa Ngah, Baby rase penat sangat. Baby rasa nak tidur la,”

“Ok, Baby tidur dulu. Nanti Papa Ngah kejutkan Baby,”

“Papa Ngah, Baby nak tidur kat pangku Papa Ngah. Mana Ibu Ngah?”

“Ibu Ngah kat sini sayang. Baby rehatlah,” Air mata yang bergenang cuba di tahan.

“Ibu Ngah, meh la duduk sini. Baby nak tengok muka Ibu Ngah sampai Baby tertidur. Eh, kenapa Ibu Ngah nangis? Janganlah Nangis, nanti Papa Ngah marah Baby sebab buat Ibu Ngah menangis,”

“Tak, Ibu Ngah tak menangis sayang,”

“Papa Ngah, kenapa Baby rase bilik ni makin gelap? Bukak la lampu Papa Ngah. Baby tak Nampak muka Papa Ngah dengan Ibu Ngah,”

“Takpe sayang, kalau terang nanti Baby susah nak tidur,”

“Papa Ngah, tolong Baby bagitahu baba dengan mama yang Baby sayang sangat kat ayah dengan mama,”

“Ok sayang, nanti Papa Ngah bagitahu diorang. Sekarang, Baby jangan risau. Papa Ngah janji dengan baby,”

“Terima kasih Papa Ngah. Baby dah ngantuk. Baby tidur dulu. Ibu Ngah, Baby nak goodnight kiss sekali, boleh? Papa Ngah pun kena bagi jugak,” Wanita itu segera mengucup pipi kanak-kanak manakala lelaki itu menghadiahkan kucupan di dahi kanak-kanak kecil itu.

“Terima kasih Ibu Ngah. Baby sayang Papa Ngah dengan Ibu Ngah,” perlahan-lahan mata kanak-kanak itu tertutup dan tangan kecilnya yang erat memegang tangan wanita itu, terkulai.

Tanpa dapat di tahan, air mata mangalir laju mengiringi pemergian Nur Aina Fatihah menghadap ILAHI. Perginya mengakhiri penderitaan yang di tanggung selama ini.

“Ya ALLAH. Sesungguhnya, aku amat menyayangi di a. Aku redha dia kembali kepada KAU, ya ALLAH. KAU letakkanlah dia di kalangan orang-orang yang solehah dan orang-orang yang KAU redhai,” lelaki itu berdoa perlahan sambil memeluk tubuh kecil Nur Aina Fatihah sebelum meletakkan kanak-kanak itu ke katil dan menutup tubuhnya. Lelaki itu segera memeluk erat tubuh wanita di sebelahnya yang menangis teresak-esak.

“Jangan menangis sayang. ALLAH lebih menyayangi Baby. Redhakan pemergian dia. Dia hak ALLAH dan kita Cuma pinjam dia dari ALLAH. Sekarang, masa kita dengan dia dah tamat, biar dia kembali kepada pemilik dia,”

“Lin sayang Baby,” perlahan wanita itu menuturkan kata-kata.

“Abang pun sayang Baby, tapi ALLAH lebih sayang dia. Kite kena ingat tu,” wanita itu mengangguk perlahan, cuba menerima hakikat yang terhidang di hadapannya.



~Thanks....~

No comments:

Post a Comment

please leave your comment here....thanks.. :-p