ASSALAMUALAIKUM...

This is my page....
My place to say what I feel, What I think and what happen to me..
So, please do read but don't get any negative feelings to me...
I'm just me...
ready to learn and listen....

MY CUTIE


Wednesday, November 25, 2009

prolog..

Alia Maisarah duduk kembali di sofa setelah penat berdiri menenti kepulangan suaminya, Nik Fikri. jam di dinding menunjukkan pukul 9 malam.
"Mana abang ni? Selalunya sebelum Maghrib dah sampai," Alia tertanya-tanya sendiri.
Alia bangun semula dan meninjau dari tingkap. Hatinya tidak sabar untuk memberitahu berita gembira kepada suaminya. Dia amat berhrap berita itu dapat mengeratkan kembali hubungan mereka yang semakin renggang sejak akhir-akhir ini.

tiba-tiba dia mendengar druman kereta masuk ke kawasan rumahnya. Senyuman terus mekar di bibirnya. Segera dia membuka pintu dan menanti Nik Fikri.
"Abang, baru balik?" Alia mengambil beg Nik Fikri. suaminya hanya mengangguk sedikit.
"Abang nak air. Alia buatkan ya,"
"Tak payah. Duduk Alia. Abang ada perkara nak bagitahu Alia,"
"Ya ke? Alia pun sama. Tapi abang cakaplah dulu,"
"Abang nak kahwin lagi," Alia terdiam. berita itu betul-betul meragut kegembiraannya.
"Abang bergurau ya,"
"Abang tak bergurau. aAbang nak kahwin lagi. I need women that understand me and more sophisticated. I need women that can be by my side every second, in any condition," Alia terdiam. Tak cukup memahami ke aku? alia tertanya-tanya sendiri.
"Abang tekad dengan keputusan abang? Even alia menghalang?" Nik Fikri mengangguk. Pedih hati Alia bagaikan dihiris-hiris. Hancur hatinya bagai kaca yang berderai ke lantai.
"Kalau itu keputusan abang, Alia tak boleh nak buat apa-apa. cuma satu Alia mintak, lepaskan Alia. Alia tak cukup kuat untuk hidup bermadu," Alia terus berlalu meninggalkan Nik Fikri yang tergamam dengan permintaan isterinya.

Di bilik Alia menangis.
"Maafkan ibu sayang. Ibu terpaksa buat macam ni," Alia mengusap perutnya mengharap bayi di dalam kandungannya faham. Alia melelapkan matanya walaupun sukar. Biarlah dia membawa lara hatinya. Biarlah dia bermimpi yang indah walaupun seketika. harapannya semoga esok ada sinar cerah untuknya dan anak yang bakal lahir itu.

No comments:

Post a Comment

please leave your comment here....thanks.. :-p