ASSALAMUALAIKUM...

This is my page....
My place to say what I feel, What I think and what happen to me..
So, please do read but don't get any negative feelings to me...
I'm just me...
ready to learn and listen....

MY CUTIE


Tuesday, September 29, 2009

CITE RAYE

Raye ni, Aku tersangat sibuk and hari-hari aku slalu penuh....

Sampai je rumah hari jumaat, tengah azan zohor.....rehat jap pastu terus operasi bersihkan and kemaskan rumah...bentang carpet, tikar getah.... pastu pindahkan katil...rehat jap untuk berbuka... pukul 9 malam sambung balik, pindahkan kabinet dapur...siap pukul 11..penat yang amat...lepas mandi, aku terus tidur...

Hari sabtu, buat ketupat...Ijat sampai pukul 10...riuh la rumah....buat persiapan untuk raya....malam, lepas je berbuka, tunggu pengumuman raye....lepas tu, mula la operasi malam raya...adik bahagian langsir + baju Raya + cadar katil....aku bahagian dapur dengan kak ani... pukul 12 baru kakak leeya and baby peah with their parents sampai...makin la riuh...aku tido pukul 3 pagi...huhu..tapi seronok sebab buat pertama kalinya, keluarga aku cukup....mak ayah + 6 adik beradik + 2 abg ipar + 3 anak sedara....

Pagi raya...munjung or orang melayu cakap, hantar makananke rumah jiran and sedara. Makan ketupat, pastu kemas rumah sebab ada marhaban lelaki...tengah hari, kawan aku dtg...wana, nora, mai, jila, man, leman....
pastu ami gambar family...suka sangat sbb semua ada...salam + minta maaf dengan mak ayah....pastu terus gerak balik kampung..jenguk nenek...balik dari kampung, singgah kluang, beli kek...

malam tu, kitorang wat doa selamat and tahlil ringkas...sebagai tanda ingatan pada semua yang telah 'pergi' and tanda kesyukuran sebab rumah dah siap...Alhamdulillah....lepas tu, kitorg potong kek...sambut besday aku, kak lina and adik...tahun ni, besday adik jatuh 1 syawal....

pastu dalam minggu raye tu, orang x putus2 datang raya rumah....aku pun sempat la nak beraya rumah abah and mak...Tuan Hj Ishak Hassan and Puan hjh Zaiton....

hari sabtu, ada marhaban perempuan...adik and abg apun balik awal, nak elak jammed...aku pagi2 lagi dah cepat2 buat kerja rumah..kemas apa yang patut..lepas tu siapkan makanan...soto...pukul 1 baru orang marhaban sampai..diorang balik je, aku terus solat and bersiap...sebab aku kena naek bas kul 3.30 untuk pergi rumah kak ani. dah bersiap, aku kmas sikit so that my mother x penat sangat...nasib baek guna mangkuk polisterin...kalau x, jenuh jugak mak aku nak basuh pinggan...

Sampai JB, aku singgah rumah mak mentua kak ani, makan then baru pergi rumah kak ani...lepas mandi and solat, abang faizal bagi makan ubat selsema and antibiotik coz aku dah selsema...pukul 9 dah bentang toto...aku baring and tak lama lepas tu terus tertido sampai pagi...

pagi tu, bangun tido...siapkan diri and solat pastu gerak pergi stesen bas larkin...org johor tau la kat mane larkin...sarapan ckit and then naek bas...driver bas tu bawak mcm hape je..naseb baek aku selamat sampai klang...pukul 3.30 ptg, aku sampai...pastu pergi umah abg man dulu..tido sane..pagi semalam baru balik kolej dengan keadaan demam + selsema + batuk...naseb baik demam dah reda....tinggal selsema and batuk je...

hari ni dah start kuliah...masih lagi dalam mood raye tapi terpaksa meneruskan kehidupan seorang pelajar...huhu...exam dah dekat, projek banyak tak siap lagi....

aini, chayok..chayok...kuatkan semangat!!!

aku teringin nak raya rumah dia...

No comments:

Post a Comment

please leave your comment here....thanks.. :-p