ASSALAMUALAIKUM...

This is my page....
My place to say what I feel, What I think and what happen to me..
So, please do read but don't get any negative feelings to me...
I'm just me...
ready to learn and listen....

MY CUTIE


Saturday, September 10, 2011

Entry yang Panjangggggggggggggggggggggggggggggg......

Dah lama tak cerita about myself kan...
Lama ke???
I want to type a lot and this will be longgggggggggggg entry Ok....
kalau rasa nak baca, teruskan....kalau tak, sila klik butang x kat atas nun ye...
heheh...



Raya....
Dah lebih seminggu raya...
Cepat jek masa berlalu..


Raya hari tu memang meriah...
Meh, I want to tell from the malam raya...
Right after Raya was announced...
All of my family...
Mom, dad, Abg Awi, abg apun, kak ani satu family, kak lina satu family and also me and my adik...
Went out and play mercun...
Hahaha...No la, I and all my nieces and nephew main bunga api...
Abang awi pasang bunga api merdeka...
we had so much fun...

Ah, baby Zirah that only nearly 1 year old also play bunga api tau..
Suka bebenor die tengok bunga api...
Hahaha...



After that, we were busy cooking...
Actually the main chef is my mom la..
We only helping her prepare the rempah...
wawawa...

Nearly 2.30a.m we slept that night...
The funny thing was Ijat...
He don't want to sleep...
And kept came in and out of the house...
Suka tengok angah, atuk ayah and atuk mak memasak...
Then, Abang awi gave his the chance to hold the sudip...and his ibu took a picture so that his nenek can see it...
He is so happy..'Ijat tolong masak ayam kicap,'
After that, he said he want to taste the ayam...my father gave a drumstick or 'a chicken' for him...
"Hmm, cukup lembut...manis, sedap," that what he said, a three years old kid...
mana la malam tu orang tak ketawa tengokkan dia..
And malam tu saja, Ijat wore 3 clothes..



Pagi raya, woke up at 6.30...
Afetr subuh, as usual...munjung jiran2 and saudara...
What is munjung??? Ala, hantar makanan la...
Then after sembahyang, we all wore the Baju Raya...
Salam, and ask for forgiveness from the eldest..
Then, TAKE PICTURE la....
Unfortunately I can't upload it here...line so slow...huk2..



First hari raya, not going anywhere la..
Stay at home because my mom said, her siblings may come...
So, kak ani went to her mom in law's house while kak lina went back because she is working that day...
After wash the dish and kemas dapur while adik basuh  baju...
SLEEEEEEEPPPP la...


Second day, we went to Kak Lina's house...NEW house..
Bergerak just after abang apun balik ke Chini...
Before went to Kak lina's house, singgah sekejap kat rumah pak long..
For the first time went to rumah kak lina...
Ok la...cat sama kaler dengan rumah mak...hahaha...



Third raya, from rumah kak lina, we went straight to Paloh..
Ziarah kubur nenek...then beraya rumah busu, atuk sedara...
The plan is beraya sampai petang, unfortunately kawan abang awi nak datang...
So balik awal sikit so that we can cook..
Time raya, ikan memang mahalllllllllllllllllll sangat!!!


Sebelum sempat mak siap masak, makcik called said she want to come...
And she arrive before mak siap masak..
Then Kawan abang awi sampai...
So sibuk2 hidang nasi and lauk..
At the same time my neighbor came with his family....
Sempat salam jek...bile dia balik pon tak perasan..
Afetr that, another sedara came...
POn sama, sempat salam jek..
sebab sibuk kat dapur kan....
Malam tu memang penat sangat....
that day can be concluded as the busiest day la...




Day after that, just another usual day la..
the worst is on the 7th day of raya...
Muntah and cirit until nothing left in my stomach...
Melayang jek badan...

Then on last Tuesday, Abang Awi brought me to a clinic to see a doctor..
"salah makan la ni" he said after tepuk2 my stomach..

Semua consultation and medicines are bernilai RM58...
5 type of medicines which mean 8 pills I need to eat at a time...
NJ and medicine is not BFF so can imagine how hard I deal with the pill???
"makan ubat pon susah ke?"
I took nearly 15minutes to eat all 8 pills....

ALHAMDULILLAH...
Yesterday dah Okay dah...
Peritnya bila sakit, perit lagi nak menelan ubat yang banyak tu tau!!!!



oh, sebelum terlupa...
Nak ucap TAHNIAH pada my friend yang dah seminggu mula bekerja...
And SABAR pada yang masih belum dapat keje...aku le tu..
hahaha..



Okay la, dah panjang sangat...
till the next entry,,,do take care ok...
and thanks pada yang sudi baca sampai habis....
it just another life story of mine....
(",)

No comments:

Post a Comment

please leave your comment here....thanks.. :-p