ASSALAMUALAIKUM...

This is my page....
My place to say what I feel, What I think and what happen to me..
So, please do read but don't get any negative feelings to me...
I'm just me...
ready to learn and listen....

MY CUTIE


Thursday, August 11, 2011

Tazkirah...

Eceh, Tajuk macam nak bagi tazkirah jek...
Padahal, it just another RASADARIHATIAKU...
huhu...


Dalam minggu ni, banyak kes orang ISLAM yang menerima bantuan daripada agama lain...
Dan ade jugak berita tentang penyebaran soalan tentang ISLAM daripada pengamal agama lain...
Antara soalan nya, apakah maksud ISLAM and some other question la...
And aku terkejut...
I cant really answer the questions...



Ibarat disimbah air sejuk...
aku baru sedar, after secondary school and also matriculation...
Aku dah jarang membaca bahan ilmiah keagamaan..
hingga maksud ISLAM itu sendiri aku terlupa...
LALAInya aku...


Jadi, as panduan kita bersama..
I want to share something...

  • Islam maksudnya “Istislam” iaitu menyerah diri kepada ketentuan Allah.
  • Islam, ia adalah suatu tatacara, dustur, atau panduan hidup yang sempurna bagi manusia di dunia. Hal ini ditegaskan sendiri oleh Allah dalam al-Quran. Islam adalah agama dan cara hidup yang sempurna di dunia dan dengannya sahaja manusia akan menikmati kesempurnaan di akhirat.  
  • Islam adalah agama Allah yang diturunkan sebagai panduan hidup manusia sejak zaman berzaman. Bermula dengan zaman Nabi Adam sehingga manusia terakhir dilahirkan. Islam sahaja suatu cara hidup yang sempurna dan sepatutnya menjadi pegangan setiap manusia. Agar mereka selamat di dunia dan sejahtera di akhirat yang berkekalan. Kehidupan di dunia ini (dengan segala isinya) hanyalah semata-mata menjadi tanda kewujudan kehidupan di akhirat. 
Taken from IbnRajab Online
http://ibnrajab.wordpress.com/2008/02/25/maksud-islam/


Additional means related to us...
  • Pengertian Islam : Mentauhidkan Allah, Tunduk dan Patuh KepadaNya serta menunaikan semua ajaran yang dibawa oleh nabi Muhammad S.A.W. 
  • Pengertian Iman : Membenarkan Dengan Hati Dan Berikrar Dengan Lisan Serta Beramal Dengan Ajaran-Ajaran Yang Dibawa Oleh Nabi kita Muhammad S.A.W.
  • Pengertian Ihsan : Melakukan ibadah dengan khusyuk, ikhlas dan yakin bahawa Allah sentiasa mengawasi apa yang dilakukannya.
ustaz aldi mustaffar

oh, aku bukan nak menunjuk, sekadar renungan bersama okay...
Apa yang boleh dikongsi, aku kongsi la dengan sesapa yang membaca...
Tapi aku tau korang semua x selalai aku kan..
So, anggap ini as additional info jek...




Aku sedang berusaha khatam satu buku bertajuk '70 wanita terbilang di zaman Nabi Muhammad'
Aku sedang berusaha so that bukan novel jek yang aku baca..heheh....




So till the next entry...please take care...
Semoga KAMU selalu dibawah lindunganNYA....

No comments:

Post a Comment

please leave your comment here....thanks.. :-p