Lately, I am so attached with this drama....
'Asam Pedas Untuk Dia'
The song is soooooo catchy and I love it...
Lirik Lagu : Dengarlah Rindu
Artis : Nur Farhan Azizan
Album : OST Asam Pedas Untuk Dia (2015)
Kau curi hatiku dengan senyum manjamu
Membuai hatiku yang lara
Tak perlu mencuba hanya biasa saja
Bagiku kau sungguh mempesona
Tak usah ditanya dari mana datang cinta
Hadirnya tidak pernah terpaksa
Dirimu itulah mana cintaku berada
Akan jadi milikmu selamanya
Sayang engkau dengarlah rinduku
Yang selalu dekat untukmu
Cintaku tercipta pada dirimu saja
Tak akan berubah percayalah
Mereka kan tahu kisah ini akhirnya
Tentang cinta kita berdua
Bersama menempuh semua dugaannya
Ku akan di sisimu selamanya....
ASSALAMUALAIKUM...
This is my page....
My place to say what I feel, What I think and what happen to me..
So, please do read but don't get any negative feelings to me...
I'm just me...
ready to learn and listen....
My place to say what I feel, What I think and what happen to me..
So, please do read but don't get any negative feelings to me...
I'm just me...
ready to learn and listen....
MY CUTIE
Monday, February 16, 2015
Sunday, January 18, 2015
Romantik... dari kaca mata seorang 'aku'
Assalamualaikum.
Sejak akhir2 ni, ada sesuatu bermain dalam kepala aku....
So, I decide to write it down... here... in my own world..
And this is not a fact...just another rasadarihatiaku...
Romantik...
Bukan sekadar bagi bunga sejambak semasa hari istimewa...
Bukan hanya selalu mengucapkan kata sayang...
Bukan juga bermakna menyanyikan lagu2 cinta...
Tapi,
Bagi aku...
Romantik tu bila si dia bertanya 'awak kat mana, dah makan?'
Romantik tu apabila saling mengambil berat tanpa mengira berapa lama pon hubungan itu...
Romantik bila tiba-tiba cemburu hanya apabila tahu si dia ada rakan sekerja baru...
Romantik itu bila tak senang duduk bila si dia memandu jauh bersendirian...
Romantik tu bila saling menunggu untuk makan bersama...
Romantik itu bila si dia menunggu sehingga kekasih hati selamat masuk ke dalam rumah sebelum bergerak pulang...
Romantik tu bila tiba2 belikan aiskrim saat si dia menangis susah hati...
Romantik itu bila dia sering membahan, mengusik tapi bila si kekasih merajuk dan tidak bercakap, dia tak senang duduk...
Romantik tu bila apa yang dikata sentiasa dikota...
Romantik tu bila sanggup hantar makanan tengah pagi saat si dia lapar.. tapi bukan selalu...nanti sang kekasih jadi manja sangat...
Romantik tu bila sanggup sama2 beli barang dapur dan sabar melayan kerenah perempuan membeli belah...
Romantik tu bila boleh memahami apa yang dirasa hanya dengan pandangan mata...
Romantik tu bila kita salah bacaan masa mengaji, dia betulkan...
Romantik tu bila dia tau dan kata kita gemuk tapi masih rasa kita comel...and of course tak pernah merungut...
Romantik tu bila masih sanggup meluangkan masa walaupun sibuk dan andai kata tak mampu nak luangkan masa, dia akan meminta maaf kerana merasakan itu adalah satu kesalahan..
Banyak sangat maksud romantik...
Berbeza unTuk setiap orang...
Itu romantik pada aku...mungkin bukan pada orang lain..
Dan sebahagian daripadanya aku dah rasa...Yang sebahagian lagi dari cerita orang lain...
Well, ini la apa yang aku belajar daripada kawan2.. sebab hampir semua kawan kerja dah berkahwin...huhu
Aku je belum sampai jodoh...
P/s: awak, bila kita nak kahwin? Hahahahaha
![]() |
| Ada sesiapa nak sponsor untuk my honeymoon? dah kena cari calon and kumpul duit ni.... hahahaha.. :p |
Friday, December 12, 2014
Suatu Rasa Yang Sama...
Assalamualaikum.
Berhenti singgah sekejap, lama tak jenguk.
Just want to share something I got from book that I just bought.
The writer, share the same feeling as me.
I don't know, either it it true or not...
But, here it is...
Some luahan rasa dalam bentuk puisi.
Puisi ni di cipta oleh Panahanjiwa.
Boleh cari dia kat twitter kot.
Berhenti singgah sekejap, lama tak jenguk.
Just want to share something I got from book that I just bought.
The writer, share the same feeling as me.
I don't know, either it it true or not...
But, here it is...
Some luahan rasa dalam bentuk puisi.
Puisi ni di cipta oleh Panahanjiwa.
Boleh cari dia kat twitter kot.
Takdir Yang Dibuang
Celaka!
Tak mahu datang-datang teduh yang aku tunggu
Malah ia terusan membasah
Mengapa ya?
Mengapa kau meninggalkan dengan egois
Biar aku terduduk sadis
Aku mahu tanya
Apa jadi tentang esok yang kita bual-bualkan?
Apa jadi tentang kelmarin punya anganan?
Apa Jadi?
Apa kau lupa
Di tempat itu
Tempat kita berlari berpegangan tangan -
Saat kau kata kau laungkan
Aku cinta kamu!
Aku mahu kamu!
Aku rindu walau sedang bersama kamu!
Apa kau lupa hingga gamak kau berlari dan tertawa
bersama yang baru ditempat itu
ditempat kita dulu
Apa hati ini kau rasakan batu?
Cuba sekali kau pandang sayang --
Pandang tajam-tajam ke mata biar tembus je hati
Mana pergi janji?
Yang konon setia nak mati
ya,
Aku mungkin ego untuk mengatakan ini didepan kamu
Didepan kebahagiaan kau sama dia
Tapi ketahuilah --
Mengertilah--
Sampai saat ini
detik ini
Hati ini masih tidak pernah punya ego
Cintanya sentiasa
Sayangnya tak punya suara untuk berbicara
Sama....sama macam apa aku pernah rasa...
Dan rasanya persoalan tu masih ada cumanya aku dah tawar hati untuk mencari jawapan....
:)
Subscribe to:
Posts (Atom)
