ASSALAMUALAIKUM...

This is my page....
My place to say what I feel, What I think and what happen to me..
So, please do read but don't get any negative feelings to me...
I'm just me...
ready to learn and listen....

MY CUTIE


Monday, November 3, 2014

my c-day

Assalamualaikum.
Me happy!

Alhamdulillah..
Usaha dua tahun menunjukkan hasil...
I am officially graduated today!
Hehe...
Congrat me please...hehe..

Tahniah NJ! *tepuk bahu sendiri*


I did this for my parents..
I did this for myself..
Dan sekarang aku redha...
Kalau rezeki orang dapat kerja and gaji besar or kahwin and dpt anak..
Rezeki aku sambung belajar...
Kan?








Thursday, October 16, 2014

cemburu: perlu atau tidak.

Assalamualaikum...


Semalam, aku menerima satu berita gembira.
My bff tengah mengandung. She is pregnant!!
Dah 5 bulan.
Happy for her and of course excited.



Tapi jauh dalam hati aku,
Ada sedikit atau bahasa bestnya sekelumit rasa cemburu...
No, no... bukan cemburu yang negatif...
Of course aku happy untuk dia... tersangat happy...
Aku cemburu sebab dia dah selangkah ke alam menjadi ibu bapa...
Sedangkan aku masih di takuk lama...
Hmm sebab tu tajuk entry aku pasal cemburu...


Bila aku luahkan rasa hati aku kat ofismate, diorang cakap..
"Ala relaxla, muda lagi kot.nanti ada la rezeki tu"


Agak2 kalau aku mengadu kat mak, apa yang mak cakap?
I bet she will say the same thing as kak linda and faisal a.k.a husband kak mas.


Semalam...dan hari ni, aku masih cuba untuk memujuk hati sendiri...
Sebab rezeki kita ALLAH dah tetapkan.
Mungkin rezeki aku bukan untuk kahwin awal and dapt anak...
Mungkin rezeki aku lebih kat tempat lain...
Contohnya, aku dah habiskan master...which I never thought I will get it..
Alhamdulillah...
So, aku kena yakin pada DIA.. sebab setiap perancangaNya adalah yang terbaik untuk aku dan juga semua orang....



Cemburu kena ada tapi biar yang positif supaya kita terdorog untuk jadi yang lebih baik....




P/s: will be graduated on 3rd of november...hehe...
Thank you ALLAH for all YOUR bless...
:)

Thursday, September 25, 2014

HIV AIDS

Assalamualaikum...


Hari ni.... ah, baru tadi....aku menonton teater bertajuk I'm P+ or boleh baca as I'm Positif.
Dan aku tak sabar nak berkongsi apa yang aku dapat...


Teater ini berkisah tentang monolog penghidap atau mangsa HIV AIDS.
AIDS - Aku Ingin Di Sayangi.
Basically, teater ni menampilkan 5 orang penghidap atau mgsa HIV...

Yang buat aku sedih adalah bagaimana keluarga boleh membuang mereka bila tahu mereka dijangkiti virus tu. Lagi sedih bila ade remaja sekolah menengah dah dapat virus dari baby...

Seorang remaja lain, dia dibela oleh seorang trangender atau kalau kita selalu sebut 'pondan'...
Sedih bila budak ni cakap 'sehina2 dia di mata korang,hanya dia yang sudi menjaga aku dari kecik disaat mak kandung aku buang aku.'
Sedih sangat....simpati...


Monolog terakhir adalah dari seorang wanita yangendapat virus masa dia mengandung. Exhusband dia penagih dadah. Menangis aku bila dia kutip sisa makanan untuk bagi anak dia makan.  Kita sedap2 makan, kadang2 siap membazir lagi...dia, mengutip makanan untuk alas perut. Tapi ALLAH itu adil...bila ex husband dia meninggal, dia nekad untuk sihat demi anak dia. So she went to hospital d get treatment. The best thing is, ALLAH temukan dia dengan orang yang lagi baik dan sekarang jadi suami dia.


Bila persembahan tamat, ada rasa yang tertinggal.
Terasa aku adalah orang yang sangat judgemental..
Siapa la aku nak hukum or nilai orang...
Maybe dia ada virus tu, but then...who knows the story behind it....
Am I right?
So, harapnya aku berubah selepas ni...



FYI, sekarang dah ada ubat yabg mengurangkan jumlah virus HIV dalam badan manusia dan penghidap HIV mampu hidup sihat macam manusia biasa.



Memetik sedikit kata2 pembukaan teater tadi...
HIV tak membunuh,
AIDS tak membunuh,
STIGMA dan DISKRIMINASI yang membunuh.




-hentikan diskriminasi, spread the love-