ASSALAMUALAIKUM...

This is my page....
My place to say what I feel, What I think and what happen to me..
So, please do read but don't get any negative feelings to me...
I'm just me...
ready to learn and listen....

MY CUTIE


Tuesday, December 27, 2011

Semalam dan Hari ini...

Note:  Stop read this immediately if you don't want to read something bored!!!!
IT JUST ANOTHER RASADARIHATIAKU....




Yesterday, my mom's uncle...the one that is very close to her pass away...
He stayed at Muar...
And something happen which make my mom said
"Mak terasa...." and also,
"Kenapalah, anak2 macam ni,"


I know that I'm not the one that make mom felt that way but I felt uneasy...
Felt sad also...
Sungguh, aku tak tipu....



Looking into her face and eyes at the moment she said that...
I know she really mean it....



About what happen yesterday, my dad start talk about it...
And I know when he said something it means that thing is bothering him...


And I, a helpless daughter...
I can do nothing...
And I can't even comforting my mom....



I wish, I will have a understanding husband and also adil...
I wish, I will never make my mom felt like yesterday....
I wish I will never change even after i married...


So, you mr sweetheart, would you help me???
Can you be the one that understand my family condition???



Sigh~
Rasa macam nak nangis......

Thursday, December 22, 2011

Hujan...

Sekrang ni musin hujan...
Kat sini hujan saja...
Dan sekarang, aku tengah belajar menghargai nikmat yang ALLAH beri...
Salah satunya, cahaya matahari...
Semalam, hujan berhenti dan sinar mentari kelihatan...
Rasa bersyukur sangat...





Ah, congrats tu toon yang dpt SL1M dgn petronas..
TAHNIAH!!!!!




aku je yang xde pape lagi...
ade la kot hikmahnye...
Dan aku sedang belajar bersabar....
Menanam kesabaran bukan sesuatu yang indah dan mudah....
You know that, don't u?




nota kaki: my siblings will be home this weekend... can't wait for it....miss them a lot!!!!

Sunday, December 11, 2011

Unexpected...

A few unexpected sentences drom a 3-year old kid..

"Ucu mana?"
"Ucu work la ijat,"
"oooAuntie kenapa x keje?" Terdiam aku...x mampu nak berkata-kata buat seketika.
"Belum ada rezeki la ijat. Ijat doakan la auntie dpt keje, ade duit,"
"Pastu belikan ijat thomas ea?" once again, tak tau nak cakap ape....



"Auntie, bile nak datang umah ijat?"
"Emm, tunggu la bila auntie ade duit la,"
"Oo, nak belikan ijat thomas ea?"  aku xtau nak ckp pe dah....tak abis2 dengan thomas die...


Yang ni, Kak ani cerita.
"Ijat, tadi ibu pergi Jusco. Ibu nampak underwear ade gambar train,"
"Ibu beli?" si kecik tu tanya...
"Taklah, Ibu tengok je"
"YA ALLAH. Ibu tengok je, ibu tak beli"....

Serius, aku tak tau die belajar dari mana cara2 bercakap macam tu...
Tu baru 3 tahun...


Oh, Thomas tu merujuk kepada siri animasi kereta api Thomas and Friends.