ASSALAMUALAIKUM...

This is my page....
My place to say what I feel, What I think and what happen to me..
So, please do read but don't get any negative feelings to me...
I'm just me...
ready to learn and listen....

MY CUTIE


Saturday, July 16, 2011

Lagu Again...

Aishiteru – Zivilia Band

Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku
Saat ku harus bersabar dan trus bersabar
Menantikan kehadiran dirimu
Entah sampai kapan aku harus menunggu

Sesuatu yang sangat sulit tuk kujalani
Hidup dalam kesendirian sepi tanpamu
Kadang kuberpikir cari penggantimu
Saat kau jauh disana

[*]
Walau raga kita terpisah jauh
Namun hati kita selalu dekat
Bila kau rindu pejamkan matamu
Dan rasakan a a a aku

[**]
Kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
Terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetiaan ini
Pada ketulusan a a ai aishiteru

Gelisah sesaat saja tiada kabarmu kucuriga
Entah penantianku takkan sia-sia
Dan berikan satu jawaban pasti
Entah sampai kapan aku harus bertahan

Saat kau jauh disana rasa cemburu
Merasuk kedalam pikiranku melayang
Tak tentu arah tentang dirimu
Apakah sama yang kau rasakan

Back to [*][**]

Satu sendiri pikiran melayang terbang
Perasaan resah gelisah
Jalani kenyataan hidup tanpa gairah
oooo

Lupakan segala obsesi dan ambisimu
Akhiri semuanya cukup sampai disini
Dan buktikan pengorbanan cintamu untukku
Kumohon kau kembali

Kimita tuokukitemo
Kiminoi shuaguaratala
Shiniteruyo shiniteruyo

Back to [*][**]

Wo wo wo..
Wo wo wo..a a ai aishiteru



Lagu ni dah lama keluar kat radio..
Tapi baru sekarang aku minat..
Suit me well....~

Friday, July 15, 2011

What should I Do...

PERHATIAN: sila jangan baca andai anda tidak suka melayan orang merepek...



 I list all the job that I applied....
The amount may be not as much as others.
But I nearly putus asa asa and stop..
But then, when thinking about my parents and my future... I move on and applied more and more even the job is not related to my line...
I don't know whether my action is good or bad...
Rezeki kan di tangan ALLAH...
Who knows what I will be next month, next year or next 10 years....


I am human....sometimes mengeluh jugak...
Even I know mengeluh is tak baik kan...
I just hope that I will get job as soon as possible cause I want to do something...
Entah lah...
Perjalanan manusia berbeza...
Rezeki manusia jugak berbeza..
Cemburu tengok kawan2 yang dah kerja...
At least they are not depend on their parents anymore..


What if I applied job at Penang or somewhere far from Johor ek??
I mean..can I survive??
huh....pening...


lets pray that everything will be fine..
for me and for everyone that reading this..
Thanks cause lending me your eyes and heart..

Wednesday, July 13, 2011

Contengan Merepek.....

PERHATIAN: sila jangan baca andai anda tidak suka melayan orang merepek...





Orang kata kalau kita sayang kan seseorang,
lepaskan dia pergi...
kalau die pulang semula kepada kita, then die memang jodoh kita..
tapi andai die pergi dan tak pernah kembali, itu bermaksud..
die tak pernah jadi milik kita pun....

Aku pun dah nampak satu contoh dah..
Bahagia je sampai sekarang...tahun depan nak dapat anak dah..


Tapi kalau kita dah sayang, macam mana nak lepaskan die pergi??
Kan???


Sukarnya meneka hati sendiri apatah lagi merisik isi hati orang lain...

apa-apa boleh terjadi dalam perhubungan...
tapi andai dah ditakdirkan Dia JODOH kita...
pastinya dia akan jadi milik kita jugak...




Salah ke kalau kita cemburu pada orang yang kita sayang???
Salah ke kalau kita rasa dia tu HANYA kita yang punya??
Ish, tak paham la...
Cinta ni apa sebenarnya???
Pelikkan....





Kita memang kena mulakan langkah baru setiap hari....
Tapi sesekali kita kena toleh ke belakang atau sebelah atau sekeliling kita...
Tengoklah...ade tak yang menunggu kita...
Sebab bukan selamanya orang boleh menunggu dan menanti kita...
Penantian satu penyeksaan kan...
Jangan kita menyesal suatu hari nanti bila kite toleh, orang yang menanti kita selama ni dah tiada...
Saat tu, tiada apa yang tinggal, nak menyesal pon tak guna kan....

haila...
Entah apa-apa merepek...
kan aku dah kata...
jangan baca kan...
huhu...



note: contengan ni tak tujukan kepada sesiapa pun...OK...
kadang-kadang aku mencoret apa yang terlintas di kepala..



miss my inche 'hati manis'....... 
:(